אורתופדיה-פיזיותרפיה

היעילות של רפואה משלימה ואלטרנטיבית לטיפול באוסטיאוארתריטיס (Rheumatology)

בסקירה חדשה שפורסמה בכתב העת Rheumatology ביקשו החוקרים לבחון את העדויות באשר לתועלת של שירותי רפואה משלימה ואלטרנטיבית בחולים עם אוסטיאוארתריטיס.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להעריך באופן ביקורתי את העדויות בנוגע לטיפולי רפואה משלימה ואלטרנטיבית, הניתנים באופן פומי או מקומי (למעט גלוקוזאמין וכונדרואיטין), בטיפול בחולים עם אוסטיאורתריטיס.

הסקירה כללה מחקרים קליניים אקראיים בנושא אוסטיאוארתריטיס, להערכת הטיפול ברפואה משלימה ואלטרנטיבית, תוך השוואה עם טיפולים אחרים ופלסבו. כל המחקרים פורסמו בשפה האנגלית, עד לינואר 2009.

מהסקירה עולות עדויות עקביות לפיהן ג’ל Capsaicin ו-S-Adenosyl Methionine נמצאו יעילים בטיפול בחולים עם אוסטיאוארתריטיס. כמו כן, נמצאו עדויות עקביות המעידות על תועלתIndian Drankincese, Methylsulophonylmethane ושמן זרעי.באשר לתכשירים אחרים עם תוצאות מבטיחות, בסיס הראיות אינו גדול דיו או אינו-עקבי. מרבית הטיפולים במסגרת שירותי רפואה משלימה ואלטרנטיבית לא הובילו לתופעות לוואי מג’וריות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מגבלה עיקרית בסקירת העדויות נובעת ממיעוט מחקרים אקראיים ומבוקרים בנושא. הרחבת בסיס העדויות, בעיקר עבור תכשירים עם תוצאות מבטיחות, צריכה לזכות לעדיפות גבוהה.

Rheumatology

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה