אורתופדיה-פיזיותרפיה

מחקר חדש בוחן את האנטומיה הווסקולארית של מתלה אדיפו-פסציאלי דורסלי הפוך (מתוך Journal of Hand Surgery)

מאת ד”ר בן פודה שקד

במחקר חדש אשר פורסם בגיליון אוגוסט של ירחון Journal of Hand Surgery מבקשים החוקרים לתאר את האנטומיה הווסקולארית המדויקת של מתלה אדיפו-פסציאלי הפוך המשמש לשחזור פגמים מורכבים ברקמות הרכות של האצבע.

החוקרים מסבירים כי מתלים אדיפו-פסציאליים דורסאליים משמשים לצורך שחזור ניתוחי של פגיעות מורכבות לאצבע הממוקמות דיסטלית לקפל האפוניכיאלי. לדבריהם, פגיעות מסוג זה עלולות להוביל לדה-וסקולאריזציה או נמק של מיטת הציפורן, כך ששחזור מיטת הציפורן הופך לאתגר טכני משמעותי.

כתוצאה מכך, מוסיפים החוקרים, עלולות להיווצר הצטלקויות בלתי סדירות של מיטת הציפורן ואנומליות בצמיחה מחדש של למינת הציפורן, עם פגיעה פונקציונאלית וקוסמטית של האצבע.

לפיכך, מטרת המחקר הנוכחי הייתה כאמור להגדיר את האנטומיה הווסקולארית המדויקת של מתלה אדיפו-פסציאלי דורסלי אשר שימש עד כה לשחזור חסרים מורכבים אלו ברקמות הרכות של האצבע. החוקרים מציינים כי ביקשו במיוחד לזהות את הנקודות העיקריות לדיסקציה בטוחה של מתלים אלו.

במחקר מתארים החוקרים את ניסיונם בביצוע דיסקציות אנטומיות ב-32 אצבעות מורות. על מנת להדגים את העץ הווסקולארי הוזרק לו חומר ניגוד מתאים, ונחקר האזור הדורסלי הדיסטלי של האצבעות המורות שנותחו, באופן המתואר על ידי החוקרים בפירוט בעבודתם זו.

JHS 2010

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה