אורתופדיה-פיזיותרפיה

פגיעות Rotator Cuff ניתנות לטיפול, אך האם באמצעות ניתוח? (מתוך ה- Annals of Internal Medicine)

מאת ד”ר מיכל איזנשטט

מתוצאות מחקר שפורסם בירחון Annals of Internal Medicine ע”י ה- Agency for Healthcare Research and Quality, עולה כי פגיעות rotator cuff ניתנות לטיפול, אולם לא ברור איזו אפשרות טיפולית ניתוחית או שמרנית, כגון פעילות ותרופות עדיפה.

המחקר הנוכחי בחן אפשרויות טיפול ושיקום בקריעות של rotator cuff.

מתוצאותיו עולה כי כל הטיפולים, ניתוחיים ולא ניתוחיים, הביאו לשיפור, אך מצאו מספר הבדלים בין ההתערבויות.  לא נמצא מועד אידיאלי לניתוח.

לדברי החוקרים, ניתוח הינה אפשרות מעשית עבור חולים רבים, אך לא עבור כולם.  יחד עם זאת, רוב ההתערבויות הטיפוליות יעילות, ויש להתאימן באופן פרטני לחולה.

מטופלים מבוגרים יותר הסובלים מקרע ב- rotator cuff זקוקים תחילה לטיפול באמצעים שמרניים דוגמת משככי כאבים, נוגדי דלקת פעילות גופנית ומנוחה.  במידה ואמצעים אלו לא הדגימו יעילות לאחר 3 חודשים, ניתן לפנות לניתוח לתיקון הפגיעה, באמצעות מגוון שיטות מטכניקות זעיר-פולשניות ועד לניתוחים פתוחים.  המטופלים יכולים לעבור לאחר מכן פעולות שיקומיות להחזרת טווח הפעולה שלהם, חוזק השריר ותפקוד.

קרעים ב- rotator cuff עשויים להופיע גם במבוגרים צעירים, לרוב עקב טראומה.  במקרים כאלו, הטיפול העיקרי הינו ניתוחי.

חלוקות הדעות באשר למועד הניתוח.  חלק מן המומחים טוענים כי ניתוח מוקדם כרוך בכאב מופחת ובשימוש טוב יותר של הכתף, מאפיינים המובילים לחזרה מהירה יותר לתפקוד.  יחד עם זאת, החוקרים לא מצאו עדות מספקת לכך שניתוח מוקדם הינו אכן יעיל יותר.

Annals of Internal Medicine

לידיעה ב- docguide 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה