אורתופדיה-פיזיותרפיה

הערכת התפקוד הסימפתטי ביד בחולים עם תסמונת התעלה הקרפאלית (Journal of Hand Surgery)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו ב-Journal of Hand Surgery עולה כי ללחץ על העצב המדיאני בחולים עם תסמונת התעלה הקרפאלית השפעה קלה, חסרת מובהקות סטטיסטית, על פעילות מערכת העצבים הסימפתטית בפיזור עצב זה.

החוקרים ביקשו להעריך את הפעילות הסימפתטית ביד בחולים עם תסמונת תעלה קרפאלית חד-צדדית.

מדגם המחקר כלל 53 חולים (42 נשים (79%) ו-11 גברים (21%)), בגיל ממוצע של 56 שנים. בכל החולים נקבעה אבחנה של תסמונת התעלה הקרפאלית (Carpal Tunnel Syndrome) חד-צדדית, על-בסיס ממצאים קליניים ואלקטרו פיזיולוגיים. החוקרים בחנו את תגובת SSR (Sympathetic Skin Response) ובדיקת קפילרוסקופיה של קפלי הציפורניים ביד המעורבת וביד המקבילה.

ממוצע ערכי מדדי SSR לא היה שונה באופן מובהק סטטיסטית בין הידיים המעורבות והידיים הלא-מעורבות. מניתוח עקומות SSR עולה העדר תגובה בחולה אחד (2%), תגובה ירודה בשבעה חולים (13%) ותגובה תקינה ב-45 חולים (85%). בבדיקת קפילרוסקופיה ממוצע הקטרים של נימיות הדם לא היה שונה באופן מובהק סטטיסטית בין שתי הידיים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי תוצאות המחקר מעידות השפעה קלה, אך חסרת מובהקות סטטיסטית של הלחץ על העצב המדיאני על פעילות מערכת העצבים הסימפתטית בפיזור העצב המדיאני, בחולים עם תסמונת התעלה הקרפאלית.

Journal of Hand Surgery (European Volume), Vol. 35, No. 5, 402-408

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה