אורתופדיה-פיזיותרפיה

נוגדנים מסוג antiferritin קשורים לשינויים רדיולוגים ב – Rheumatoid Arthritis (מתוך Arthritis Rheum)







עפ”י מחקר חדש מבריטניה , נוגדני antiferritin יוכלו לשמש לא רק לאבחנה של מחלת

Rheumatoid Arthritis , אלא גם כסמן מנבא למחלה קשה יותר בעיקר מבחינה רדיולוגית, אך כרגע הבדיקה בלבד לא תספיק על מנת לבסס את אבחנה למחלה, מכיוון שהרגישות לבדיקה נמוכה 20%.

ע”מ לאתר נוכחות נוגדנים בחולי Rheumatoid Arthritis, נבדק דמם של 60 חולים במחלה שאובחנה לאחרונה, ו-366 חולים במחלה שאובחנה לפני זמן ארוך.

שתי קבוצות החולים הדגימו טיטר גבוה של נוגדנים מסוג antiferritin לעומת קבוצת הביקורת שכללה חולים עם זאבת (systemic lupus erythematosus), אוסטאוארתריטיס ותורמי דם בריאים.

עוד נמצא כי הנוגדנים מסוג anthferritin נמצאו יותר בחולים (28.4%) מאשר בחולות (12.2%), וכי לחולים הנושאים את נוגדנים אלו בדמם יש יותר סיכוי לפתח מחלה קשה יותר מבחינה רדיולוגית (למרות שהנוגדנים אינם באופן עצמאי קשורים ל- Larsen score for hands and wrists.)

מסקנות החוקרים היו, שנוגדנים מסוג antiferritin יכולים להחמיר את הנזק המפרקי במחלת Rheumatoid Arthritis. כמו כן, הנוגדנים יכולים להיות כלי אבחנתי ופרוגנוסטי לחולים במחלה כבר בשלביה הראשונים.

הרגישות של הנוגדנים מסוג antiferritin ככלי אבחנתי היתה נמוכה כ- 17.1%, אך הספציפיות שלה היתה גבוהה 97.7%. על כן, החוקרים מודים שיש לעשות עוד מחקרים בקשר לרגישות, ספציפיות והערך המנבא של נוגדנים אלו במיוחד בקורלציה עם סמנים אחרים למחלה כמו rheumatoid factors.

בנוסף, אולי נוגדנים מסוג antiferritin יוכלו לשמש בעתיד לאיתור של תת קבוצות בתוך קבוצת חולי  Rheumatoid Arthritis. אז יהיה ניתן ליצור קטגוריות שונות של המחלה בדומה למחלות רקמת חיבור.

 

קישור למדסקייפ

קישור לידיעה המקורית

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה