עיניים

ביצועי קריאה בילדים עם Microstrabismic Amblyopia (מתוך British Journal of Ophthalmology)

מחקר חדש בדק אם קיימת ירידה פונקציונאלית ביכולת הקריאה של ילדים עם Essential Microstrabismic Amblyopia , ע”י השוואת ביצועי הקריאה של עין אחת ושתי עיניים לביצועי הקריאה של ילדים בעלי יכולת ראיה תקינה וחדות ראיה מלאה בשתי העיניים.

החוקרים העריכו את ביצועי הקריאה של 40 ילדים (גיל ממוצע של 11.6). ההערכה בוצעה הן עבור עין אחת והן עבור שתי העיניים, באמצעות תרשימי קריאה סטנדרטים לקביעת חדות ומהירות הקריאה בו-זמנית. 20 מהילדים קיבלו טיפול ל- Unilateral Microstrabismic Amblyopia, היתר היו ילדים בעלי ראיה תקינה.

הבדל משמעותי בין קבוצת הילדים עם Microstrabismic Amblyopia ובין קבוצת הילדים הנורמלים, נרשם עבור Binocular Maximum Reading Speed (MRS) (P=0.03). בעוד שקבוצת הביקורת השיגה Binocular MRS של 200.4 מילים לדקה  הילדים עם Unilateral Microstrabismic Amblyopia השיגו Binocular MRS של 172.9 מילים לדקה.

לא נמצא הבדל משמעותי בין הקבוצות עבור Binocular logMAR לחדות הראיה וחדות הקריאה (P>0.05). בביצועי הקריאה של עין אחת נמצא ליקוי משמעותי בעיניים עם ערפול ראיה (Ambylopic).

לסיכום, הבדל משמעותי בין ילדים עם Microstrabismic Amblyopia ובין ילדים נורמלים נרשם עבור Binocular MRS. התוצאות מעידות על ליקוי קריאה פונקציונאלי, אעפ” שחדות הראיה וחדות הקריאה היו דומים לאלו של קבוצת הביקורת.

British Journal of Ophthalmology 2005;89:1324-1329;

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה