אונקולוגיה

כיצד יכולים חולי סרטן כליה להפיק תועלת מטיפול משולב חדש? (NCCN)

מחקר עדכני תומך בטיפול במעכבי נקודות בקרה חיסוניות (immune checkpoint inhibitor) עבור קרצינומה של תאים כלייתיים מסוג clear cell ו- non-clear cell

מחקר עדכני תומך בטיפול במעכבי נקודות בקרה חיסוניות עבור קרצינומה של תאי כליה מסוגclear cell  ו- non-clear cell, אך בחירת המטופלים היא מפתח לאופטימיזציה של התוצאות, על פי אונקולוג רפואי ממכון הסרטן דנה-פרבר, בבוסטון. ד”ר מייקל סרזן ממכון דנה-פרבר הציג בכנס השנתי של הNCCN- את המידע חדש על הטיפול בסרטן כליה. המחקר העדכני תומך בשימוש במעכבי נקודות בקרה חיסוניות בשילוב עם מעכבי טירוזין קינאז של פקטור גדילה אנדותלי וסקולרי (VEGF TKI) כטיפול קו ראשון או משלים לקרצינומה של תאים כלייתיים.

עבור חולים עם מחלה מקומית שעברו כריתת כליה חלקית או מלאה, קיימים מודלים להערכת סיכון להישנות המחלה. עבור חולים עם מחלה גרורתית, מודלים כמו IMDC ו-MSKCC מסווגים את החולים לקבוצות סיכון שונות.

ה FDA-אישר ב-2021 את פמברוליזומב כטיפול משלים לחולים בסיכון בינוני או גבוה להישנות לאחר ניתוח, כשמחקר KEYNOTE-564 הראה שיפור בהישרדות ללא מחלה ובהישרדות הכוללת בהשוואה לפלצבו. ד”ר סרזן סקר את היתרונות והחסרונות של שילובי VEGF/PD1 וציין כי הם מציגים שיעורי תגובה גבוהים ושיעורים נמוכים של התקדמות ראשונית של המחלה, אך חסרים נתונים על הישרדות ללא טיפול.

עבור חולים עם קרצינומה גרורתית של תאים כלייתיים מסוג  clear cell, ד”ר סרזן הציג פרוטוקול טיפול מועדף המבוסס על הנחיות ה-NCCN המעודכנות לשנת 2024. הטיפול תלוי במאפייני המחלה ובזכאות החולה לטיפולים שונים.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה