אונקולוגיה

טיפול ב-PRRT עשוי לשפר הישרדות ללא-התקדמות חולים עם גידול נוירו-אנדוקריני של מערכת העיכול (מתוך הודעת חברת Novartis)

הוספת טיפול PRRT (או Peptide Receptor Radioligand Therapy) לטיפול קו-ראשון ב-Octreotide ארוך-טווח לווה בשיפור הישרדות ללא-התקדמות מחלה בחולים עם גידולים נוירו-אנדוקריניים של מערכת העיכול, כך עולה מתוצאות מחקר NETTER-2.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Lutetium Lu 177 Dotatate (או Lutathera) מאושר בארצות הברית לטיפול בגידולים נוירו-אנדוקריניים של המעי הדק חיוביים לקולטן לסומטוסטטין. לאור עליה של למעלה מ-500% בשיעורי היארעות גידולים נוירו-אנדוקריניים בשלושת העשורים האחרונים, קיים צורך דחוף באפשרויות טיפול חדשות בחולים עם מחלה מתקדמת או לא-נתיחה.

מחקר NETTER-2 הינו מחקר אקראי בשלב 2 שבחן את משלב Lutathera עם Octreotide ארוך-טווח כטיפול קו-ראשון, בהשוואה לטיפול ב-Octreotide ארוך-טווח במינון גבוה של 60 מ”ג בחולים עם אבחנה של גידול נוירו-אנדוקריני של מערכת העיכול, חיובי לקולטנים לסומטוסטטין, בדרגה 2 או 3. כל המשתתפים אובחנו עם המחלה הממארת בתוך שישה חודשים מהגיוס למחקר.

המחקר ענה על התוצא העיקרי, כאשר משך ההישרדות ללא-התקדמות היה ארוך יותר משמעותית בקרב חולים בזרוע הטיפול המשולב ושיעורי תגובה אובייקטיבית, תוצא משני עיקרי של המחקר, היו גבוהים יותר עם משלב Lutathera עם Octreotide ארוך-טווח.

החוקרים מציינים כי לא תועדו סוגיות בטיחות חדשות או לא-צפויות.

מחברת התרופות נמסר כי התוצאות עם טיפול ב- Lutathera עם Octreotide ארוך-טווח מרשימות ותומכות בגישת טיפול זה לשיפור התוצאות בחולים עם אבחנה חדשה של גידול נוירו-אנדוקריני של מערכת העיכול בשלב מתקדם. בכוונתם להמשיך ולבחון את תוצאות הטיפול ב-PRRT בשלבים מוקדמים יותר של הטיפול בחולים אלו.

התוצאות המלאות של מחקר NETTER-2 יוצגו באחד הכנסים הרפואיים הקרובים ויישלחו לרשויות האחראיות לעיון ודיון.

מתוך הודעת חברת Novartis

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה