אונקולוגיה

אסטרוגן נרתיקי אינו מעלה את הסיכון למחלות לב או מחלות ממאירות (Menopause)

השימוש באסטרוגן נרתיקי אינו מלווה בסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם או מחלות ממאירות, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Menopause. מהערכת נשים לאחר-מנופאוזה שהשתתפו במחקר Nurses’ Health Study עלה כי הטיפול המקומי לא לווה בסיכון מוגבר לאף אחת ממספר ממאירויות או תוצאים קרדיווסקולאריים שנבחנו לאורך מעקב בן 18 שנים.

מטרת המחקר הייתה לבחון את הקשר בין טיפול באסטרוגן נרתיקי ובין מספר תוצאים, כולל מחלות לב וכלי דם (אוטם לבבי, אירוע מוחי ותסחיף ריאתי/פקקת ורידים עמוקים), ממאירות (סרטן שד, רירית רחם, שחלות ומעי גס ורקטום) ושברי ירך.

המחקר כלל נשים לאחר-מנופאוזה, שלקחו חלק בסקר Nurses’ Health Study (1982-2012), אשר לא נטלו באופן פעיל טיפול הורמונאלי סיסטמי בתחילת המחקר או במהלך המעקב. טיפול באסטרוגן נרתיקי דווח באופן עצמי בשאלונים דו-שנתיים. מידע אודות תוצאים רפואיים דווח באופן עצמי ואושר לפי הרשומות הרפואיות. ניתוח סטטיסטי שימש להערכת הקשר בין טיפול באסטרוגן נרתיקי ובין מספר תוצאים רפואיים.

במהלך 18 שנות מעקב, לאחר תקנון למשתנים שונים, הסיכון למחלות לב וכלי דם, מחלות ממאירות ושברי ירך לא היה שונה משמעותית בין נשים שטופלו באסטרוגן נרתיקי ואלו שלא השתמשו בטיפול זה. החוקרים לא זיהו עליה מובהקת סטטיסטית בסיכון לאף אחד מהתוצאים הרפואיים עם טיפול באסטרוגן נרתיקי.

מניתוח סטטיסטי עלה כי הממצאים היו דומים גם כאשר החוקרים בחנו את הקשרים באופן נפרד בנשים עם רחם או באלו לאחר כריתת רחם.

ממצאי המחקר מעידים כי טיפול באסטרוגן אינו מלווה בסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם או מחלות ממאירות. הממצאים תומכים בבטיחות הטיפול באסטרוגן נרתיקי, אמצעי יעיל מאוד להקלה על הפרעות בדרכי המין והשתן על-רקע מנופאוזה.

Menopause, December 17, 2018

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה