אונקולוגיה

איגוד ה-AAP קורא להזהיר בני נוער ואת ההורים מפני סכנות מריחואנה (Pediatrics)

עם השינוי במעמד החוקי של מריחואנה, על רופאי ילדים לייעץ לבני נוער ולהוריהם אודות הנזקים האפשריים של השימוש בסם, כך טוענים מומחים בדו”ח מטעם ה-AAP (American Academy of Pediatrics).

למרות הרושם בקרב בני נוער רבים והוריהם כי מריחואנה הינה סם יחסית שפיר, ישנם מספר סיכונים אמיתיים בעלי השפעה ממושכת על המצב הבריאותי והתפקוד של המשתמשים בו. אחד החששות העיקריים הוא חשיפה למריחואנה במאכלים, דוגמת בראוניז העשויים להיות זמינים בבית. כבר כיום יש דיווחים על מקרים של מינוני יתר בילדים במדינות בהן השימוש במריחואנה הותר בחוק.

בדו”ח מספקים המומחים לרופאי ילדים מידע שיסייע להם בשיחות עם הצעירים והוריהם. ישנה התייחסות להשפעות של שימוש במריחואנה בגיל ההתבגרות והצעות להתערבויות קצרות במרפאה, במטרה לזהות משתמשים בעייתיים ולסייע להם להפסיק זאת.

עוד ישנה רשימה של עשר נקודות מרכזיות שעל רופאי ילדים לזכור בדיונים עם ההורים ובני הנוער. נקודות אלו מדגישות את ההשפעה הממכרת של מריחואנה והשפעותיה על המוח, סכנות נהיגה תחת השפעת מריחואנה, השפעות חשיפה פאסיבית לעשן מריחואנה וההשפעה של הורים כדמויות לחיקוי עבור ילדיהם.

במאמר קוראים המומחים להשלים בדיקות סקר של מתבגרים לזיהוי הפרעות שימוש בחומרים. בדיקות הסקר צריכות להיכלל בכל ביקורי המעקב השגרתיים או כאשר יש חשש כי שימוש במריחואנה עומד על הפרק.

נקודות אלו עשויות לסייע לרופאים להדגיש את החסרונות של שימוש במריחואנה, מעבר להשפעות השליליות על התפקוד המנטאלי והגופני, אלא גם את העובדה כי באלו מתחת לגיל 21 השימוש עדיין אסור בחוק.

הכותבים מציינים כי מבוגרים הסבורים כי מריחואנה הינה סם שיחסית אינו מזיק עשויים להאמין כי מדובר בחומר המוכר להם משנות השבעים והשמונים של המאה הקודמת. באותה עת, המינון הממוצע של מריחואנה כלל THC בריכוז של כ-4% ואילו היום מדובר בריכוז של 16% ולכן לסם השפעה הרבה יותר משמעותית.

Pediatrics. Published online February 27, 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה