אונקולוגיה

הערכת מרווחים גדולים יותר לטיפול תוך-ורידי ב-Zoledronic Acid בגרורות לעצמות (JAMA)

במאמר שפורסם במהלך חודש ינואר בכתב העת JAMA מדווחים חוקרים כי הגדלת מרווחים בין מינוני Zoledronic Acid (זומרה) אינה משפיעה על יעילות הטיפול התרופתי, כאשר משמש לטיפול בגרורות לעצמות.

בקרב חולי סרטן עם גרורות לעצמות, Zoledronic Acid הניתן כל 12 שבועות, בהשוואה למרווחי מינון סטנדרטי במתן כל ארבעה שבועות, לא הוביל לסיכון מוגבר לסיבוכים בשלב במהלך תקופה של שנתיים. בנוסף, נראה כי החולים הקפידו יותר על הטיפול כאשר ניתן במרווחים של 12 שבועות, והיקף המקרים של נמק עצם הלסת היה נמוך יותר.

מדגם המחקר כלל 1,822 חולים עם סרטן שד או ערמונית גרורתי או מיאלומה נפוצה, עם מעורבות עצם בלפחות אתר אחד. 260 חולים (29.5%) שנכללו בקבוצת הטיפול במרווחים של ארבעה שבועות ו-253 חולים (28.6%) שנכללו בקבוצת הטיפול במרווחים של 12 שבועות פיתחו לפחות סיבוך אחד בשלד במהלך התקופה המוגדרת. תוצאות אלו ענו על קריטריוני העדר-נחיתות.

המספר הממוצע של סיבוכים בשלד בכל שנה עמד על 0.4 בשתי הקבוצות. מדדי כאב ומצב תפקודי היו דומים בשתי הקבוצות. נמק של עצם הלסת תועד ב-2% מהמטופלים במרווח של ארבעה שבועות וב-1% מהחולים שטופלו במרווחים של 12 שבועות.

החוקרים מציינים כי ההיענות למשטר הטיפול הייתה טובה יותר בקרב חולים שקיבלו את הטיפול כל 12 שבועות. בחולים אלו, ב-63% לא תועד עיכוב בטיפול, זאת בהשוואה ל-38% מהחולים שטופלו במרווחים של ארבעה שבועות.

JAMA. 2017;317:48-58

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה