אונקולוגיה

דקה של עישון פסיבי של מריחואנה עלול לפגום בכלי דם (American Heart Association)

פורסם לראשונה ב-UNIVADIS

מחקר חדש מצא שלא רק מעשני מריחואנה סובלים מהשלכות שליליות על הבריאות; שאיפה פאסיבית של עשן ממריחואנה במשך דקה ואילך עלול לפגום בתפקוד כלי דם באופן זמני.

עד כה לא היו הוכחות חד- משמעיות לכך שעישון פאסיבי של מריחואנה מסוכן לבריאות, וההמלצות היו להימנע מעישון פאסיבי של טבק בלבד. כעת, העלייה בלגליזציה של מריחואנה במדינות מסוימות לשימוש רפואי או אישי וההרחבה הארגונית של תעשיית הקנאביס, מחייבת בהנגשת מידע על הסיכונים האפשריים הנגרמים מעישון פאסיבי של מריחואנה.

במחקר חדש שהתפרסם בכתב- העת Journal of the American Heart Association, נמצא כי לתפקוד של כלי דם בחולדות לקח פי 3 יותר זמן להחלים משאיפה פאסיבית של עשן מריחואנה במשך דקה, בהשוואה לזמן החלמת התפקוד משאיפה פאסיבית של עשן טבק במשך דקה.

החוקרים בדקו את תפקוד כלי הדם בחולדות לפני ואחרי חשיפה לעישון פאסיבי של מריחואנה. החולדות נחשפו לעשן מריחואנה בכמות הדומה לחשיפה אפשרית לעישון פאסיבי מטבק בעולם האמיתי. כאשר החולדות שאפו עשן מריחואנה באופן פאסיבי במשך דקה, העורקים שלהם הובילו דם באופן פחות יעיל למשך 90 דקות לכל הפחות. לעומת זאת, חשיפה דומה לעשן טבק גרמה ללקות בתפקוד כלי הדם למשך 30 דקות לכל היותר.

בעוד שמוצג שההשפעות השליליות של עישון פאסיבי הן זמניות, נזקים אלו, כגון הסתיידות העורקים וחסימתם, עלולים להשפיע לטווח הארוך, במידה והחשיפה לחומרים הללו מתמשכת. החוקרים אף מצאו שההשפעה השלילית על כלי הדם נגרמת משריפת הצמח עצמו ולא משריפה של חומרים כמו ניקוטין, THC (החומר הפסיכואקטיבי במריחואנה) וניירות הגלגול.

יש להימנע משאיפה של עשן, בין אם זה עשן טבק, מריחואנה או כל עשן אחר. בשורה התחתונה, שאיפת עשן מסוכנת לבריאות.

A minute of secondhand marijuana smoke may damage blood vessels. American Heart Association news release, accessed 25 July 2016 via AlphaGalileo.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה