אונקולוגיה

הנחיות תזונתיות חדשות זוכות לתמיכה וגם לביקורת (מתוך WebMD)

הנחיות תזונתיות מעודכנות תומכות בהקפדה על צריכת הסוכר, הגבלת צריכת מלח והגבלת צריכת שומן רווי. ההנחיות מתפרסמות אחת לחמש שנים ומשקפות את העדויות העדכניות ביותר בנושאי תזונה.

דיאטה היא אחד הכלים המשמעותיים ביותר לשמירה על המצב הבריאותי. עם זאת, בעוד שחלק מהאיגודים האמריקאיים מהללים ותומכים בהנחיות החדשות, אחרים מבקרים את ההנחיות בטענה כי ההמלצות לא מספיקות והם מאשימים את הממשלה האמריקאית במשחקים פוליטיים המסכנים את הבריאות של האמריקאים.

אחת המחלוקות העיקריות נגעה לנושא שלא נכלל בהנחיות המלצה להפחתת צריכת בשר אדום ומעובד. ועידת מומחים חיצונית, קבעה כי צריכת בשר אדום ובשר מעובד בכמות גדולה מזיקה.

ההנחיות כן ממליצות על צריכת בשר רזה ועופות, ומציינות כי הפחתת צריכת בשר, כולל בשר מעובד ועוף מעובד, לוו בסיכון מופחת למחלות לב. עם זאת, ההנחיות לא קובעות הוראות ברורות או הגבלות בנושאי צריכת בשר אדום ומעובד. הבחירות יכולות לכלול בשר מעובד ועוף מעובד, כל עוד דפוסי התזונה נותרים בגבולות צריכת נתרן, שומן רווי, תוספי סוכר וקלוריות.

יש נתונים רבים אודות הקשר בין ממאירות ובין תזונה. מאחר וההנחיות לא כוללות המלצות דוגמת הפחתת צריכת בשר אדום ומעובד, מומחים בתחום סבורים כי הכותבים פספסו הזדמנות קריטית להפחתת סבל עקב תמותה בשל ממאירות.

מצד שני, בפעם הראשונה, ההנחיות החדשות עוסקות בתוספי סוכר וממליצות כי אלו יהוו עד 10% מהדיאטה של אמריקאים. אלו לא כוללים מוצרים הכוללים סוכר טבעי, דוגמת חלב או פירות.

ההנחיות גם ממליצות כי שומן רווי יהווה עד 10% מהצריכה הקלורית. אלו כוללים חמאה, חלב מלא, בשר שאינו רזה ושמן טרופיקאלי דוגמת שמן קוקוס.

ההמלצות קובעות לצרוך נתרן בכמות שלא עולה על 2,300 מ”ג ביום באנשיםם בגילאי 14 שנים ומעלה, עם מגבלה נמוכה יותר לצעירים יותר. כ-90% מהאמריקאי םצורכים כמות העולה על ההמלצה היומית של נתרן.

אחד השינויים מההמלצות הקודמות בנוגע לביצים, שכעת נכללים כמזון חלבונים מומלץ. עוד נכללים מאכלי ים, בשר רזה ועופות, דגנים ומוצרי סויה, ביחד עם אגוזים וזרעים.

עוד בפעם הראשונה, ההנחיות לא מציעות הגבלת כמות השומן הכולל בתזונה. במהלך העשור האחרון, מחקרים הדגימו תועלת רפואית לתכניות דוגמת דיאטה ים תיכונית, העתירה בשומן לא-רווי כמו שמן זית, אגוזים ודגים שמנים. ההחלטה לזנוח מגבלת שומן בדיאטה זכתה לתמיכה מוקדם יותר השנה.

מתוך WebMD

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה