אונקולוגיה

האם צריכת משקאות קלים מעלה את הסיכון לאי-ספיקת לב בגברים? (Heart)

ממצאי מחקר נוסף תומכים בקשר בין משקאות ממותקים ובין פגיעה בעורקים הכליליים. מנתונים חדשים משבדיה עולה כי בקרב גברים שנהגו לשתות משקאות ממותקים כל יום תועד סיכון מוגבר לאי-ספיקת לב.

מחקר העוקבה מבוסס האוכלוסיה כלל למעלה מ-42,000 גברים בגיל העמידה ומעלה, ומצא כי צריכת שני משקאות קלים ומעלה בכל יום לוותה בעליה של 23% בסיכוי להתפתחות אי-ספיקת לב במהלך 11 שנות מעקב, בהשוואה לאלו שלא שתו משקאות ממותקים כלל. קשר זה נותר  גם לאחר הוצאת חולי סוכרת מניתוח הנתונים.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הקשר האפשרי בין משקאות ממותקים ובין הסיכון לאי-ספיקת לב. הם כללו גברים בגילאי 45-59 שנים שלקחו חלק במחקר COSM (Cohort of Swedish Men), שמילאו שאלוני תזונה וכן שאלונים להערכת פעילות גופנית ואורחות חיים, בשנת 1997. מנת משקה אחד הוגדרה ככוס/200 מ”ל. מיץ פירות לא נחשב כמשקה ממותק.

המשתתפים היו במעקב במשך 11.7 שנים, במהלכן תועדו 4,113 אירועי אי-ספיקת לב, כולל 3,604 אשפוזים ו-509 מקרי תמותה.

לאחר תקנון רב-משתנים החוקרים זיהו קשר משמעותי בין הסיכון לאי-ספיקת לב ובין שתיית שני משקאות קלים ביום ומעלה, בהשוואה לאלו שלא שתו כלל משקאות קלים (יחס סיכון של 1.23).

לאחר שהחוקרים הוציאו מניתוח הנתונים גברים שפיתחו אי-ספיקת לב במהלך חמש השנים הראשונות למעקב, יחס הסיכון לאי-ספיקת לב באלו ששתו לפחות שני משקאות ממותקים עמד על 1.25. יחס הסיכון עמד על 1.21 עם צריכת שני משקאות ממותקים, או יום, בכל יום, באלו שלא סבלו מסוכרת.

לא זוהה קשר משמעותי בין היקף צריכת משקאות ממותקים ובין הרגלי עישון, עודף-משקל, או גיל של מעל 65 שנים.

Heart 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה