אונקולוגיה

אזהרת FDA בנוגע לסיכון למשקעי חומר ניגוד במוח בעקבות חשיפה חוזרת לבדיקות MRI עם גדוליניום (מתוך הודעת ה-FDA)

FDA

ממנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA או Food and Drug Administration) נמסר כי הוחלט על הערכת הסיכון למשקעים מוחיים בעקובת חשיפה חוזרת לחומר ניגוד המבוסס על גדוליניום במסגרת בדיקות הדמיה בתהודה מגנטית (MRI). נתונים שפורסמו לאחרונה בספרות הרפואית דיווחו על משקעי גדוליניום במוח בחלק מהחולים לאחר ארבע בדיקות MRI ומעלה, זמן רב לאחר הבדיקה האחרונה. לא ידוע עם משקעי גדוליניום אלו מזיקים או עלולים להשפיע לרעה על המצב הבריאותי.

מהסוכנות נמסר כי ישלים מחקר להערכה נוספת של הסיכון הנ”ל וכן נסיון להבין את המנגנון בבסיס משקעי גדוליניום ולקבוע אם ישנן השפעות שליליות אפשריות על המצב הבריאותי.

מחקרים בבני אדם ובעלי חיים אישרו כי גדוליניום עשוי להיוותר במוח, גם בנבדקים עם תפקוד כלייתי תקין. נתונים נוספים לא הצביעו על השפעות שליליות על המצב הרפואי.

להפחתת הסיכון להצטברות גדוליניום, על אנשי צוות רפואי לשקול הגבלת השימוש בחומר ניגוד מבוסס גדוליניום למצבים בהם נדרש חומר הניגוד לקבלת מידע נוסף. מהסוכנות מוסרים כי יש לבחון מחדש את הצורך בחשיפה חוזרת לגדוליניום.

על מטופלים, הורים ומטפלים לשוחח עם אנשי הצוות הרפואי במידה ויש להם שאלות בנוגע לשימוש בחומר ניגוד מבוסס גדוליניום עם בדיקות הדמיה בתהודה מגנטית.

מתוך הודעת ה-FDA

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה