אונקולוגיה

פרופיל תורם הכליות האלטרואיסט: גבר מעל גיל 40 עם השכלה אקדמית (בילינסון)

הודעת בילינסון

מחקר בבילינסון מצא כי גברים בני  40 בעלי השכלה אקדמית ממעמד הביניים נוטים יותר לתרום כליות למי שאינם מכירים.

בילינסון מהווה את מרכז ההשתלות הארצי בו מבוצעות למעלה מ- 70% מהשתלות האיברים בישראל. במחקר שנערך בבית חולים בילינסון נבדק מיהו התורם האלטרואיסטי שמסכים לתרום כליה בחייו לאדם שאינו מכיר.

אנשים רבים מסכימים לתרום כליה לקרוב משפחה הזקוק לכך על מנת להציל את חייו.  אולם, מעטים יחסית מסכימים לתרום כליה לאדם שלא פגשו מעולם תמורת הסיפוק וההבנה שהצילו בכך את חייו.

במחקר נמצא כי גילו  הממוצע של התורם הוא 40, אחוזים גבוהים יותר של התורמים האלטרואיסטים הם גברים (גברים 71.3% נשים 28.7%), רובם ממעמד הביניים (78% צווארון לבן, 35.6% ממעמד סוציו אקונומי נמוך יותר), בעלי השכלה אקדמית (63% השכלה אקדמית לעומת 37% השכלה תיכונית), נשואים (68% לעומת רווקים 32%).

ד”ר רותי רחמימוב, אחראית על מרפאת השתלות כליה בבילינסון “בכל פעם שמגיע תורם אלטרואיסטי מתגלה בפנינו ארץ ישראל היפה. אלו אנשים שעושים מעשה אצילי למען מטרה אחת ויחידה הצלת חיים. השנה ביצענו בבילינסון כ- 100 השתלות איברים מן החי. כיום ממתינים למעלה מאלף חולים הזקוקים להשתלת כליה”.

כמו כן, נבדק במחקר מהו פרופיל תורם כליה שמכיר את האדם לו הוא תורם. נמצא כי לעומת התורמים האלטוראיסט, נשים תורמות יותר לאדם שהן מכירות (57% נשים לעומת 43% גברים, בגילאי 41 ומעלה, רובם של התורמים בעלי השכלה תיכונית (62% לעומת 37% בעלי השכלה אקדמית) והם ממעמד סוציואקונומי נמוך (43% לעומת 35% ממעמד הביניים.

פרופ’ איתן מור, מנהל מחלקת השתלות בבילינסון “כל תורם כליה עושה מעשה אצילי בעצם הסכמתו לתרומה. אנו מקווים כי כלל החולים הנמצאים ברשימת ההמתנה להשתלה יזכו לכך”.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה