אונקולוגיה

איגודי AACR ו-ASCO קוראים למחקרים נוספים ובקרת סיגריות אלקטרוניות (Clin. Cancer Res)

שני איגודים מובילים בתחום האונקולוגיה, ה-AACR (American Association for Cancer Research) ו-ASCO (American Society of Clinical Oncology) קובעים כי לטובת בריאות הציבור, דרושה בקרה פדראלית וארצית אחר השימוש בסיגריות אלקטרוניות ומערכות ENDS (Electronic Nicotine Delivery Systems) אחרות.

שני האיגודים פרסמו לאחרונה הצהרה משותפת באשר לאופן הבטחת הבטיחות של מוצרים אלו וצמצום ההשלכות השליליות האפשריות. המומחים חוששים כי סיגריות אלקטרוניות יעודדו לא-מעשנים, בעיקר ילדים, להתחיל לעשן עם סיכון התמכרות לניקוטין. בעוד שסיגריות אלקטרוניות עשויות להפחית את שיעורי העישון והסיכונים הבריאותיים הכרוכים בכך, לא ניתן לקבוע זאת לבטח עד להשלמת מחקרים נוספים ובקרה אחר השימוש במוצרים אלו.

השימוש בסיגריות אלקטרוניות בארצות הברית עלה באופן דרמטי מאז אלו הפכו זמינות לראשונה בשנת 2008. למעשה, 8% מהאוכלוסיה הכללית ו-30% מהמעשנים דיווחו כי ניסו להשתמש בסיגריות אלקטרוניות עד שנת 2012. למרות ירידה בשימוש בסיגריות רגילות במתבגרים בארצות הברית, השימוש בסיגריות אלקטרוניות הולך וגדל וכעת זהו אמצעי הבחירה לטיפול חליפי בניקוטין באוכלוסיה זו.

לאור הסיכונים האפשריים והתועלת המוכרת של שימוש ארוך-טווח בסיגריות אלקטרוניות, ה-AACR ו-ASCO ממליצים בחום לאנשי צוות רפואי להפנות מטופלים מעשנים, כולל חולי סרטן, לטיפולים מבוססי-ראיות להפסקת עישון וממליצים על שימוש בשיטות מאושרות להפסקת עישון.

מעבר לדגש באשר לצורך במחקרים נוספים, להלן עיקר ההמלצות בנושא:

·         על מנהל המזון והתרופות האמריקאי להקפיד על בקרה של כל אמצעי ENDS.

·         יש לדרוש מהיצרנים רישום במנהל המזון והתרופות האמריקאי ודיווח על כל המוצרים ורשימת המרכיבים, כמו גם ריכוז ניקוטין באמצעים אלו.

·         יש לכלול תווית בטיחות באריזה ובפרסום הכוללת אזהרה מפני התמכרות לניקוטין.

·         במכירות באינטרנט ומכירות בדואר של מוצרי ENDS להקפיד לברר את גיל המשתמש ולזהות את הלקוח בנקודת המכירה והמשלוח.

·         נדרשים אמצעי להגנה מפני ילדים בכל המוצרים הנוזליים.

·         יש לאסור על שימוש במוצרי ENDS המיועדים לצעירים , אלא אם יש עדויות לפיהן המוצרים אינם מעודדים שימוש באוכלוסיה זו.

·         יש לאסור את השימוש באזורים בהם החוק הפדראלי, הארצי או המקומי אוסרים על מוצרי טבק דליקים עד להוכחת בטיחות חשיפה פאסיבית לאירוסולים.

·         מימון שמקורו במסים על מוצרי טבק ישמש לסייע במחקר להערכת מוצרי ENDS ומוצרי טבק אחרים.

·         כל הנתונים הנוגעים להרכב, שימוש והשפעות בריאותיות של מוצרים אלו יהיו חשופים לכל להפצה ולעדכון קובעי המדיניות באשר לבקרת מוצרי ENDS.

·         על רשויות מקומיות וארציות ליישם תכנית בקרה מתאימה לשמירה על בטיחות בריאות הציבור.

Clin Cancer Res. Published online January 8, 2015

J Clin Oncol. Published online January 7, 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה