אונקולוגיה

מה בין טיפול בביספוספנטים ובין הסיכון לממאירות רירית הרחם? (Cancer)

במאמר שפורסם בכתב העת Cancer במהלך חודש דצמבר מדווחים חוקרים כי טיפול בתרופות ממשפחת ביספוספנטים מביא להפחתת הסיכון להתפתחות ממאירות של רירית הרחם בנשים. מהנתונים עולה כי בנשים עם היסטוריה של טיפול בתרופות אלו נרשמה ירידה של כ-50% בסיכוי להתפתחות ממאירות של רירית הרחם, בהשוואה לנשים שלא נטלו תרופות אלו.

החוקרים בחנו רק ביספוספנטים המכילים חנקן, לו ההשפעות המשמעותיות ביותר כנגד גידולים במשפחת תרופות זו.

במהלך המחקר נאספו נתונים אודות קרוב ל-30,000 נשים בגילאי 60 שנים ומעלה ממחקר Prostate, Lung, Colorectal and Ovarian Cancer Screening Trial. הסקר כלל שאלון להערכת בריאות העצם וטיפול תרופתי, כולל ביספוספנטים.

בקרב הנשים שטופלו בביספוספנטים, החוקרים זיהו 8.7 מקרים של סרטן רירית הרחם לכל 10,000 שנות-מטופלת, זאת בהשוואה ל-17.7 מקרים ל-10,000 שנות-מטופלת בקרב נשים שמעולם לא נטלו את הטיפול התרופתי (שיעור יחסי של 0.49).

לאחר תקנון למגוון משתנים, כולל גיל, גזע, היסטוריית עישון, היסטוריית טיפול הורמונאלי ומדד מסת גוף, יחס הסיכון בנשים שנטלו את הטיפול התרופתי בהשוואה לנשים שלא נטלו טיפול זה עמד על 0.56.

ממצאי המחקר התמקדו יותר בסרטן רירית הרחם מסוג 1 הנפוץ יותר וקשור עם רמות אסטרוגן גבוהות. החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים עם מדגם גדול יותר במטרה להבין טוב יותר את הקשר בין הטיפול התרופתי ובין סרטן רירית הרחם מסוג 2, שאינו תלוי בהורמונים.

Cancer. Published online December 22, 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה