אונקולוגיה

ההשפעה של היסטוריה משפחתית על הסיכון לממאירות של רירית הרחם (Obstetrics & Gynecology)

במאמר שפורסם בכתב העת Obstetrics & Gynecology מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי בנשים עם היסטוריה משפחתית מדרגה ראשונה של סרטן רירית הרחם או סרטן מעי גס ורקטום סיכון מוגבר להתפתחות ממאירות של רירית הרחם, בהשוואה לאלו ללא היסטוריה משפחתית.

מטרת הסקירה הייתה להעריך את הסיכון לסרטן רירית הרחם על-רקע סיפור משפחתי של סרטן רירית הרחם או ממאירויות באתרים אחרים. החוקרים ערכו סקירה שיטתית לאחר חיפוש במאגרי PubMed אחר כל המחקרים הרלבנטיים בנושא סיפור משפחתי וסרטן רירית הרחם, שפורסמו עד דצמבר 2013.

הסקירה כללה מחקרי מקרה-ביקורת או מחקרי עוקבה שבחנו את הקשר בין סיפור משפחתי של ממאירות באתר מסוים וסרטן רירית הרחם. החוקרים לא כללו מחקרי סקירה או מאמרי מערכת וכן מאמרים שלא תורגמו לאנגלית או לא הגדירו בבירור היסטוריה משפחתית.

הסקירה כללה בסופו של דבר 16 מחקרים עם 3,871 נשים בקבוצת המקרים ו-49,475 נשים בקבוצת הביקורת מעשרה מחקרי מקרה-ביקורת ו-33,510 נשים בקבוצת המקרים משישה מחקרי עוקבה. הם ערכו מטה-אנליזה להערכת הסיכון היחסי של סרטן רירית רחם על-רקע סיפור משפחתי מקרבה ראשונה של סרטן רירית הרחם, סרטן שד, סרטן שחלות וסרטן צוואר הרחם. מהנתונים עולה כי הסיכון היחסי לסרטן רירית הרחם עומד על 1.82, כאשר הסיכון היחסי לסרטן מעי גס ורקטום עומד על 1.17, הסיכון לסרטן שד עומד על 0.96, הסיכון היחסי לסרטן שחלות עומד על 1.13 והסיכון היחסי לסרטן צוואר הרחם עומד על 1.19.

מהערכת הסיכון המצטבר לסרטן רירית הרחם עד גיל 70 שנים, הסיכון היחסי עמד על 3.1% בנשים עם קרובת משפחה מדרגה ראשונה עם סרטן רירית הרחם והסיכון המיוחס באוכלוסיה עמד על 3.5%.

החוקרים מאמינים כי לממצאי המחקר חשיבות קלינית מאחר ויסייע בעדכון נשים בנוגע לסיכון שלהן להתפתחות סרטן רירית הרחם.

Obstetrics & Gynecology: December 5, 2014

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה