אונקולוגיה

ארגון הבריאות העולמי קובע כי זיהום אוויר אחראי ל-7 מיליון מקרי תמותה בשנת 2012 (מתוך הודעת ארגון הבריאות העולמי)

זיהום אוויר הוביל למותם של כשבעה מיליון אנשים בשנת 2012, וזהו הסיכון הבריאותי הסביבתי המוביל להערכת ארגון הבריאות העולמי.

מהארגון נמסר כי מדובר בהכפלת ההערכות קודמות, כאשר כאחד כל שמונה מקרי תמותה ברחבי העולם בשנת 2012 היה קשור בזיהום אוויר, עם הוכחות כי הפחתת זיהום אוויר בתוך הבית ומחוצה לו עשויה להציל את חייהם של מיליונים בעתיד.

מקרי תמותה עקב זיהום אוויר נובעים בעיקר עקב מחלות לב, אירועים מוחיים או מחלת ריאות חסימתית כרונית. זיהום אוויר קשור גם למקרי תמותה עקב ממאירויות של הריאה וזיהום נשימתי חד.

המומחים כותבים כי העדויות מעידים על צורך בפעילות מרוכזת לניקוי האוויר שכולנו נושמים. הסיכונים עקב זיהום אוויר גדולים בהרבה מכפי שסבר בעברו, בעיקר בכל הנוגע למחלות לב ואירועים מוחיים.

במדינות עניות ומדינות בעלות הכנסה בינונית בדרום-מזרח אסיה ומערב הפסיפיק היקף זיהום האוויר הגדול ביותר בשנת 2012, עם 3.3 מיליון מקרי תמותה שנקשרו עם זיהום אוויר בבית ו-2.6 מיליון מקרי תמותה שנקשרו עם זיהום אוויר מחוץ לבית.

לפי הערכות ארגון הבריאות העולמי, כ-2.9 מיליארד אנשים ברחבי העולם מתגוררים בבתים בהם נעשה שימוש בפחם, עץ או דשן כמקור עיקרי לבישול. מומחים מטעם הארגון מסבירים כי נשים וילדים בעיקר אלו המתגוררים במדינות עניות לעיתים קרובות חשופים לסכנות של זיהום בתוך הבית מאחר ומבלים חלק גדול מזמנם בבית, תוך שהם נושמים את העדן והפיח שמקורם בבישול עם עץ או פחם.

ממחקרים עולה כי היקף החשיפה זיהום אוויר מחוץ לבית עלה משמעותית באזורים מסוימים ברחבי העולם, בפרט במדינות עם אוכלוסיות גדולות בהן תהליכי תיעוש מהיר, דוגמת סין והודו.

בשנה שעברה פורסם מטעם סוכנות מחקר אונקולוגי של ארגון הבריאות העולמי, IARC, דו”ח המזהיר כי האוויר שאנו נושמים מכיל חלקיקים הגורמים למחלות ממאירות ויש לסווגו באופן רשמי כקרצינוגני לבני אדם.

מתוך הודעת ארגון הבריאות העולמי

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה