אונקולוגיה

ה-CDC קורא לרופאים לשאול על הרגלי צריכת אלכוהול (מתוך הודעת ה-CDC)

למרות העובדה שלמעלה מ-38 מיליון מבוגרים בארצות הברית שותים יותר מדי אלכוהול וכי צריכת אלכוהול מופרזת אחראית ל-88,000 מקרי תמותה בארצות הברית בכל שנה, אנשי צוות רפואי אינם שואלים את המטופלים שלהם באשר להיקף צריכת אלכוהול, כך עולה מדו”ח חדש של ה-CDC (Centers for Disease Control and Prevention).

מהדו”ח עולה כי רק אחד מכל שישה משתתפים ואחד מכל ארבעה מטופלים ששותים בכמות מופרזת דיווחו כ הרופא המטפל דן עימם בנוגע להרגלי צריכת אלכוהול. רק אחד מכל שלושה מאלו שדיווחו על צריכת אלכוהול מופרזת למעלה מתשע פעמים בחודש, דיווח כי הרופא המטפל העלה אי-פעם את הנושא.

ה-CDC מגדיר שתייה מוגזמת של אלכוהול בנוכחות ממוצע שבועי גבוה ו/או כל מקרה של שתייה מופרזת (Binge Drinking), כמו גם כל שימוש באלכוהול ע”י צעירים מתחת לגיל 21 שנים או נשים הרות.

בשנת 2006, העלויות הכרוכות בצריכת אלכוהול מוגזמת עמדו על 224 מיליארד דולרים. עם זאת, בדיקות סקירה לאלכוהול והתערבות קצרה עשויות להפחית משמעותית את כמות האלכוהול הנצרכת לעיתים ב-25% בקרב אלו השותים יותר מדי. הסקירה מומלצת לכלל המבוגרים, כולל נשים הרות.

בדיקות סקירה לאלכוהול והתערבויות קצרות, הכוללות ייעוץ קצר, עשויות להפחית משמעתית את היקף צריכת אלכוהול. עם זאת, לרוע המזל, אלו לא נעשות באופן מספק והמומחים דוחקים באנשי צוות רפואי לערוך בדיקות סקירה להרגלי צריכת אלכוהול בכל המבוגרים, כחלק מהטיפול השגרתי.

המומחים בחנו את הנתונים אודות כ-166,000 מבוגרים בגילאי 18 שנים ומעלה מ-44 מדינות, שלקחו חלק בסקר הטלפוני השנתי Behavioral Risk Factor Surveillance System Telephone. כולם נשאלו בין אוגוסט ועד דצמבר 2011 בנוגע לצריכת אלכוהול ודיונים אפשריים עם הצוות הרפואי המטפל.

לרוע המזל, רק 17.3% מהנשים ההרות שלקחו חלק בסקר הנוכחי דיווחו כי איש צוות רפואי שוחח עימן בשלב כלשהו על הרגלי צריכת אלכוהול. רק אחד מכל שישה משתתפים דיווח כי שוחח עם איש צוות רפואי על צריכת אלכוהול, כאשר השכיחות הגבוהה ביותר של דיונים אלו כללה משתתפים בגילאי 18-24 שנים (27.9%), לעומת מטופלים בגילאי 65 שנים ומעלה (9.3%).

מה-CDC נמסר כי אעפ”י שידוע כי רופאים עמוסים ונדרשים לטפל בהרבה נושאים בו-זמנית, ניתן לשלב בדיקות סקירה ברישום הסטנדרטי והשאלות לקבלת נתונים אודות הרקע הכללי.

CDC’s Web site

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה