אונקולוגיה

החלפת Doxorubicin ב-Gemcitabine בטיפול ב-DLBCL בחולים עם מחלות לב (J Clin Oncol)

בחולים עם אבחנה חדשה של DLBCL (Diffuse Large B-cell Lymphoma) עם מחלות לב, להחלפת Doxorubicin ב-Gemcitabne תוצאות מבטיחות, כך עולה מתוצאות מחקר חדש בשלב 2, שפורסמו במהלך חודש נובמבר בכתב העת Journal of Clinical Oncology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הטיפול ב-DLBCL בחולים עם מחלות לב הוא בעייתי, מאחר שאוכלוסיה זו אינה מתאימה לטיפול כימותרפי המבוסס על אנתרציקלינים. הם ערכו מחקר רב-מרכזי בשלב II להערכת טיפול במשלב R-GCVP (Rituximab, Gemcitabine, Cyclophsphamide, Vincristine, Prednisolone) בחולים שאינם מתאימים לטיפול המבוסס על אנתרציקלינים בשל מחלות לב.

61 מבין 62 חולים טופלו במשלב R-GCVP, שניתן ביום 1 עם טיפול חוזר ב-Gemcitabine ביום 8 ומחזור של 21 ימים. חציון גיל המשתתפים עמד על 76.5 שנים. כל החולים סבלו ממחלה מתקדמת; ב-27 חולים (43.5%) מקטע פליטה של חדר שמאל של 50% ומטה, וב-35 חולים (56.5%) מקטע הפליטה היה גבולי בטווח 50-55% עם גורמי סיכון למחלות לב, דוגמת מחלת לב איסכמית, סוכרת, או יתר לחץ דם. תוצא הסיום העיקרי היה שיעורי התגובה בתום הטיפול.

ב-38 חולים (61.3%) תועדה תגובה של המחלה לטיפול הכימותרפי (18 חולים עם תגובה מלאה, 6 חולים עם תגובה מלאה לא-מאושרת/לא-מתועדת, 14 חולים עם תגובה חלקית). שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות לאחר שנתיים של כל החולים עמדו על 49.8% ושיעורי ההישרדות הכוללים לאחר שנתיים עמדו על 55.8%. 34 חולים פיתחו רעילות המטולוגית בדרגה 3 ומעלה. במהלך המחקר תועדו 15 אירועים לבביים, מהם שבעה בדרגה 1-2, חמישה בדרגה 3-4 ושלושה היו פטאליים, עדות למצב הלבבי הירוד של המשתתפים במחקר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהמחקר עולה כי משטר R-GCVP הוא טיפול פעיל ונסבל היטב בחולים עם DLBCL, שאינם מתאימים לטיפול מבוסס על אנתרציקלינים בשל מחלות לב ברקע.

J Clin Oncol. Published November 12, 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה