אונקולוגיה

”בדרך שלנו” – צוות בית הספר הניסוי הדסה משיק את הקוד האתי של בית הספר

צוות בית הספר הניסוי הדסה, בראשות המנהלת עדנה פינצ’ובר, משיק בימים אלו את הקוד האתי של בית הספר, לאחר שסיימו לנסחו.

ארבעת ערכי הליבה  של ביה”ס, העומדים במרכזו של הקוד האתי הם: אמונה באדם, עשייה הוליסטית, יושרה, מקצועיות ומצוינות.

אירוע ההשקה יתקיים ביום ד’ 13.11.2013 בין השעות 11:00-12:00

באולם טננבאום, קומה 0, המרכז הרפואי הדסה עין כרם.

במסגרת האירוע יוצג הקוד האתי ותתקיים הרמת כוסית וברכות.

בית הספר הניסויי הדסה קולט לשורותיו קהילת תלמידים רב גילאית ותרבותית, המגיעה לבית החולים בעקבות מחלות, הדורשות אשפוז. רובם המכריע של הילדים שוהים בבית הספר לתקופות קצרות, אך משמעותיות. קהילת עובדות החינוך של בית הספר כוללת מורות, מטפלות, סייעות ומתנדבים ואף היא רב תרבותית וכוללת יהודיות, ערביות, דתיות מזרמים שונים ושאינן דתיות. מטרת בית הספר היא לעודד את התפתחותו הטבעית של הילד החולה ולחזק אצלו את תחושת השליטה. בית הספר פועל בתוך מחלקות הילדים בבתי החולים של המרכז הרפואי הדסה, ונותן מענה לילדים המאושפזים שמגיעים לבית החולים לא הבדל של משך זמן, מוצא, גיל, דת או מין. מורכבות בית הספר מתבטאת, בין היתר, בעובדה שהוא פועל כארגון חינוכי בתוך ארגון רפואי, תוך הקפדה על שיתופי פעולה בין מערכתיים, הפרייה והתייחסות הדדיים, למען החלמתו ואיכות חייו של הילד המאושפז.

בשל מורכבות בית הספר המיוחד בתוך בית החולים, הובילה המנהלת עדנה פינצ’ובר יחד עם הועדה לכתיבת הקוד שכללה את אלה אברמי מורה רכזת מחלקת פסיכיאטריה, דורית דוד סייעת, יסמין סלאח מורה,  יפעת אחרק מורה, מירה קלף-אסולין סגנית מנהלת, סלימה אבראהים מורה רכזת מחלקת כירורגיית ילדים, רחל יעקובסון מטפלת באמנות ומובילת הניסוי, כתיבת קוד אתי בית ספרי. הכתיבה נועדה כדי להסכים על סט ערכים, שיתרמו לאקלים של מרחב בטוח, מוגן ומאוזן כלפי מגוון התרבויות בבית הספר וכדי להצהיר על מחויבות לאיכות ולמקצועיות.

הקוד האתי מחדד את הזהות המקצועית והבית ספרית ונוגע בשאלות רבות, ביניהן: כיצד תובטח תחושת הביטחון, הכבוד והערך העצמי של התלמידים? כיצד יוכל צוות בית הספר להעצים את המידות הטובות והדאגה לזולת? כיצד יטופחו דפוסי עבודה שיתופיים בצוות רב מקצועי? כיצד יעמוד צוות בית הספר מול עצמו ומול מורים בבתי ספר אחרים?

לאורך כל תהליך כתיבת וניסוח הקוד האתי של בית הספר, הליך שנעשה בליוויו של מהמרכז לאתיקה בניהולו של דניאל מילוא, ובהנחייתו של ד”ר שי נחושתאי, עמד לנגד עיני הצוות המנסח הרצון ליצור קוד אתי, שיהיה ב”מידת האדם”, כלומר קוד אתי שלוקח בחשבון חוזקות וחולשות אנושיות ושניתן לעמוד בו ולקיימו. עיקר תפקידו של הקוד האתי בא לביטוי ברגע בו פוגשים במציאות, שיש בה שני ערכים סותרים הנפגשים זה מול זה. מטרת הקוד היא לעודד שיח מתמיד על מצבי קונפליקט, לשמר את השיח האתי במודעות של העובדים כל העת ולהשתמש בקוד כמסמך חי, מדובר ומעורר שאלות של בחינה עצמית וראייה ביקורתית.

במהלך ניסוח וכתיבת הקוד האתי הוחלט כי ארבעת ערכי הליבה של ביה”ס יהיו: אמונה באדם, עשייה הוליסטית, יושרה, מקצועיות ומצוינות. ערכים אלו ינחו את צוות בית הספר בפעילותו והוא מאמין בהם, מחויב להם, פועל לאורם ונותן דוגמא אישית בהתנהגותו.

לפרטים נוספים: רחלי גולדבלט , דוברת הדסה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה