אונקולוגיה

למעלה משליש מהנשים בעולם נחשפות במהלך חייהן להטרדה או אלימות פיזית או מינית, ברב המקרים התוקף הוא בן הזוג (‘הארץ’)

מחקר חדש של ארגון הבריאות העולמי (ה-WHO) מצא כי למעלה מ-35% מהנשים בעולם יסבלו בחייהן מאלימות פיזית או מינית, כשברוב המקרים התוקף הוא בן הזוג, וכי 38% ממקרי הרצח של נשים בעולם בוצעו על ידי בעלן או בן זוגן, כך בידיעה באתר ‘הארץ’, המתורגמת מה’גרדיאן’. המחקר נערך ב-81 מדינות בעולם, ונמצא כי באפריקה היקף האלימות הגבוה ביותר כלפי נשים, כשלמעלה מ-45% מהנשים ביבשת סובלות או יסבלו מאלימות פיזית או מינית בחייהן, מול כ-27% מהנשים באירופה. החוקרים והחוקרות מצאו גם כי למעלה מ-40% מהנשים שהותקפו זקוקות לטיפול רפואי, וכי זו ההזדמנות של המערכת הרפואית להתערב ולערב את הרשויות בטיפול במקרה.

בכתבה ב’הארץ’ מצוטטת ד”ר צ’אן, מנכ”לית WHO באומרה שאלימות כלפי נשים היא בעיה עולמית במימדים של מגיפה וכי על מערכות הבריאות לעשות יותר כדי למנוע זאת. ההשפעה של האלימות שחוות הנשים על בריאותן היא רבה וחמורה, מהדבקות בנגיף  ה-HIV ועד להריונות בלתי רצויים, דכאון ואלכוהוליזם.

לכתבה ב’הארץ’

הערת המערכת: בינואר השנה דיווחנו לכם כי נמצא  שלמעלה משליש מהנשים בארצות הברית, כ-35.6%,  נחשפו לתקיפה, הטרדה או אונס מצד בני זוגן במהלך חייהן. נמצא גם כי גברים גם  מצויים בסיכון לאלימות בין בני זוג. במאמר המערכת מובאת סקירה של מחקר מה- NEJM , בו מודגשת חשיבות ההתערבות של הרופא כשעולה החשד לאלימות במשפחה או בין בני הזוג אצל מטופליו. לפי המאמר, מונחים רופאי המשפחה  לערוך בדיקות סקר לנשים לעדויות לאלימות של בן הזוג, במידת הצורך לכוון ולסייע למטופלת או המטופל לייעוץ או לקבלת סיוע או מחסה, ובמקרים הרלוונטיים לדווח לשירותים להגנת הילד.

למאמר המערכת

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה