אונקולוגיה

דו”ח 2012 של שרת הבריאות על העישון : מגמת הירידה נמשכת (משה”ב)

דו”ח שרת הבריאות על העישון בישראל בשנת 2012 מצביע על המשך מגמת הירידה בעישון בישראל, כשב-2012 מצביעים הנתונים על ירידה משמעותית של 14% במעשנים בישראל.

מדובר בירידה חדה בהשוואה לנתוני שנים קודמות:  שיעור המעשנים ב-2012 עומד על 20.6% מהאוכלוסייה הבוגרת מעל גיל 21 לפי סקר KAP-2010 , כאשר לפי סקר “אורח חיים פעיל בישראל” השיעור הוא 17.7% . (הדו”ח מציין כי ייתכן שהשיעור המדווח בו נוטה להיות נמוך יותר בשל בחירת המשתתפים לסקר). יש לציין שעד לפני כעשור שיעור המעשנים היה קרוב יותר ל-30% .

עוד עולה מהסקר “אורח חיים בריא בישראל” שנערך בקרב קרוב ל-3,000 ישראלים מעל גיל 21שבחלוקה לפי מין ומגזר נמצא ש- 20.9% מהגברים היהודים מעשנים, לעומת רק 12% מהנשים היהודיות. בקרב אוכלוסיית הגברים הערבים השיעור כפול מזה של הגברים היהודים ועומד על – 41.4%, בעוד שאצל נשים ערביות השיעור הוא נמוך יותר ועומד על  8.1% בלבד.

לדו”ח המלא (הכולל חתכים רבים של אוכלוסיות, השוואות בינלאומיות ועוד)

הערת המערכת: בפתח הדו”ח מציגה שרת הבריאות את עמדתה לנושא העישון. הנה כמה ציטוטים נבחרים:



  • באופן אישי אני לא מעשנת, וכך גם בני משפחתי והסובבים אותי. למעשה, המאבק בעישון טבוע בי הרבה לפני שהתמניתי לשרה, ולשמחתי הוא מצוי תחת אחריותי, באשר מוטלת על משרד הבריאות החובה, (ובעיניי הזכות) , להוביל מאבק זה.


  • השנה הוקדשו בדו”ח שני פרקים לנושאים המייצגים את האתגרים החדשים של מערכת הבריאות במאבקה בעישון והמצטרפים לאתגרים הקיימים: אמצעים טכנולוגיים המדמים עישון וחשיבה על גישות שונות להתמודדות אפשרית בטווח הארוך, עם תעשיית הטבק. מהדו”ח עולה בבירור כי המשרד פועל בכיוונים נכונים לצמצום תופעת העישון בארץ, וכי יש להמשיך ולפעול ביתר שאת ליישום התוכנית הלאומית ולהשגת היעדים המוגדרים בה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה