אונקולוגיה

מחקר שערכה ה’כללית’ מצא: 60% מהפונים לבדיקת אבחון מוקדם של סרטן העור הם גברים ממעמד סוציו-אקונומי בינוני גבוה

הנתונים נחשפים לרגל שבוע המודעות לסרטן העור

כמידי שנה תקיים ‘כללית’ בשיתוף עם האגודה למלחמה בסרטן

מבצע לאיתור נגעי עור ולהעלאת המודעות למניעת סרטן העור

לרגל שבוע המודעות למניעת סרטן העור וגילויו המוקדם, שיצוין השנה בין התאריכים 19-24 למאי, ‘שרותי בריאות כללית’ חושפת לראשונה נתוני מחקר ראשוניים על המאפיינים של הפונים לבדיקות. המחקר שעורכת כללית מקיף למעלה מ-4,000 פונים אשר הגיעו לנקודות האבחון במהלך שבוע מודעות לסרטן העור בין השנים 2009-2010. תוצאות המחקר מאפשרות  זיהוי והגדרה של פרופיל הפונים להיבדק לאבחון המחלה.

לדברי פרופ’ ארנון כהן, מומחה לרפואת עור ב’כללית’ “נתוני המחקר מלמדים כי רוב הפונים להיבדק הינם מבוגרים בגילאי 56 ומעלה, ילידי הארץ, ממעמד סוציואקונומי בינוני- גבוה אשר נוהגים להיבדק לאבחון מוקדם גם בתחומים נוספים כמו גילוי מוקדם של סרטן השד, סרטן המעי ואח’. עוד עולה מהנתונים כי 60% מהנבדקים הינם גברים, וכי 12% מהנבדקים דיווחו על חשיפה לשמש בעבודה, ורק 25% מהפונים נבדקו בעבר.

ד”ר דיאן לוין, מנהלת המחלקה לחינוך וקידום בריאות ב’כללית’ מוסיפה “ממצאי המחקר מאפשרים לנו להגדיר את פרופיל הנבדקים, כך שיש באפשרותנו לזהות את האוכלוסיות בהן המודעות נמוכה וההיענות להיבדק נמוכה ולמקד את המאמצים בהתאם. השנה אנו מרכזים את מאמצינו באוכלוסיות אלו במטרה לעודד

אותן לפנות אל נקודות הבדיקה, שכן מודעות לבריאות העור לאורך כל השנה ומעקב אחר השינויים המתחוללים בעור, כולל נגעים, הינה קריטית לאבחון המחלה בשלביה המוקדמים ולטיפול בה”. לוין מוסיפה “אנו בכללית נרתמים למאמץ של האגודה למלחמה בסרטן להגברת המודעות לנושא ועורכים במרפאות בדיקות לגילוי ואיתור מוקדם במהלך השבוע ומזכירים כי ניתן לבצען גם במהלך כל השנה”.

כמידי שנה, במסגרת שבוע המודעות, תציע הכללית ללקוחותיה להיבדק אצל רופא עור, ללא תשלום בכ-80 מרפאות שונות ביותר מ 45 ערים וישובים ברחבי הארץ. בנוסף, יעבירו מומחים לרפואה תעסוקתית של ה’כללית’ הרצאות בנושא מניעת נזקי שמש במפעלים ברחבי הארץ. במסגרת פעולות ההדרכה לאורח חיים בריא לבנינוער ולתלמידים, שעורכת ‘הכללית’ בבתי-ספר ובמרפאות, הכינה המחלקה לחינוך וקידום בריאות ערכת הדרכה בנושא מניעת נזקי שמש.

יש לזכור, כי בנוסף לבדיקה שגרתית אצל רופא עור, מומלץ להימנע ככל האפשר מחשיפה לשמש בשעות שבין 10.00 16.00, להקפיד על חבישת כובע, הרכבת משקפי שמש, לבוש מתאים ושימוש בתכשירים עם מקדם הגנה (30 לפחות).

בבתי המרקחת של הכללית ניתן לרכוש תכשירי הגנה מהשמש בהנחות ללקוחות הכללית עד 45% וללקוחות מושלם עד 70% .

 למידע נוסף ניתן לפנות לאתר הכללית www.clalit.co.il.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה