אונקולוגיה

חלוקת הזמן של מתמחים ברפואה פנימית בארה”ב: פחות ליד מיטת החולה, יותר מול המחשב

מתמחים ברפואה מבלים רק קצת יותר מעשרה אחוזים מזמנם במחלקה בבדיקה ושיחה עם המטופלים, ויותר מ-40% מזמנם בביצוע משימות אל מול המחשב, כך לפי מחקר שפורסם בשבוע שעבר  ב- Journal of General Internal Medicine..

החוקרים בחנו כיצד מחלקים מתמחים ברפואה פנימית את זמנם בבית החולים. המחקר שערכו היה תצפיתי  וכלל  29 מתמחים משתי תכניות התמחות בבבתי חולים אוניברסיטאים גדולים בארצות הברית והתקיים במהלך ינואר 2012.  יעד המחקר העיקרי שנבחן היה פרק הזמן היחסי שמקדישים המתמחים לתקשורת, בדיקות וטיפול ישיר עם מטופלים. יעד מחקר שניוני שבחנו היה האחוז מזמנם שהוקדש לטיפול לא ישיר במטופלים, חינוך ופעילויות שונות אחרות כמו שינה, אכילה והליכה). החוקרים צפו במתמחים במשך קרוב ל-900 שעות. מהנתונים שאספו, מצאו  החוקרים כי המתמחים העבירו 12% מזמנם בטיפול ותקשורת ישירה עם המטופלים, 64% בטיפול לא ישיר, 15% בפעילויות לימודיות, ו-9% מזמנם בפעיליות שונות אחרות. 40% מזמנם של המתמחים הוקדש לעבודה מול המחשב. 

החוקרים מסכמים כי מתמחים ברפואה פנימית בארצות הברית מבלים חלק קטן מזמנם במחלקה בתקשורת וטיפול ישיר במאושפזים. בהשוואה למחקרים דומים שנערכו לפני 2003, נמצא כי המתמחים העכשווים מבלים פחות זמן בטיפול ישיר במאושפזים ובשינה, ויותר זמן בשיחות עם מטפלים אחרים או בתיעוד של הטיפול.  אז שהו המתמחים ליד מיטת המאושפזים כ-18-22% מזמנם. 5% מזמנם של המתמחים, אגב, הוקדש להליכה. החוקרים כותבים כי הגורמים שעשויים היו לתרום לצמצום הזמן שמבלים המתמחים מול המטופלים המאושפזים בשנים האחרונות הם קיצור אורך המשמרות במחלקות שנבחנו, מול מורכבות מוגברת של מקרי המאושפזים, עליה בנפח המידע שנאסף על כל מאושפז ויתכן שגם פיקוח מוגבר על פעולותיהם של המתמחים.

לתקציר המחקר



Journal of General Internal Medicine , April 2013

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה