אונקולוגיה

סרטן המעי הגס ממשיך להכות ללא הפסקה, שני נפגעים ידועים מהשבוע האחרון:

“מי בקיצו ומי לא בקיצו” – גם הרב מנחם פרומן מת מסרטן המעי הגס.

 העיתונות השבוע היתה מלאה בסיפורים ומאמרים על הרב מנחם פרומן שנפטר בגיל 68 לאחר שנים של מאבק בסרטן המעי הגס. הוא היה דמות בולטת בציבוריות הישראלית שהתקרב לדת לפני שנים. 

הנה מספר ציטוטים מכתבה ב’הארץ’ וצילום של הרב:

 “הרב פרומן התבלט בקשריו עם אישים מחוגים אידיאולוגיים שונים, פוליטיקאים, אנשי צבא, ובעיקר אומנים מתחומי הספרות, המוסיקה והתיאטרון. הרב מנחם פרומן הניח אשה, הדסה, עשרה ילדים ועשרות נכדים.הוא נולד בכפר חסידים, התחנך בבית הספר הריאלי בחיפה, שירת בצנחנים במלחמת ששת הימים ולאחר מכן התקרב בהדרגה לעולם הדתי, החל ללמוד בישיבות שונות בהן מרכז הרב לצדם של מי שהפכו, כמוהו, לרבני גוש אמונים. הוא הוסמך לרבנות בידי הרב אברהם שפירא והרב שלמה גורן.”

רבים העריכו אותו ואת פועלו ואחרים התנגדו לעמדותיו ולמאמצים לקירוב בין העמים. שנים רבות הרב ניסה לגשר בין הפלגים והמיגזרים השונים במדינה שלנו ובמיוחד מאז שחלה לפני מספר שנים :

“התקופה שבה לקה בסרטן המעי הגס, שבמהלכה הוסיף לעצמו שם “מנחם חי שלום פרומן” קירבה אותו לחוגים ישראליים נרחבים, כולל המחזאית ענת גוב שהפכה ידידה קרובה שלו ולפני חודשים מספר נפטרה בעצמה מסרטן. הוא קיים שיעורים שבועיים בספר הזוהר, לרוב בתקוע, שבהם התארחו מוסיקאים כמו אהוד בנאי, אביתר בנאי וברי סחרוף”. 

וגם בחו”ל – הנשיא הוגו צ’אבס מת מסרטן המעי הגס

נשיא וונצואלה בן 58, נפטר השבוע. הוא סבל מהמחלה מספר שנים, עבר ניתוחים וטיפולים רבים בקובה ומרכזים נוספים תוך ניסיונות להסתיר מהציבור את חומרת המחלה.
הוא לא היה מאוהדי ישראל ואולי יהיו כאילו שישמחו שירד מבמת ההיסטוריה אבל זהו היבט צדדי. (צילום סוכנות רוייטרס)הכוונה שלנו להראות שגם צעירים (יחסית), עשירים ומפורסמים נפגעים מהמחלה.
אפשר בהזדמנות זאת להזכיר גם את הנשיא רונאלד ריגן בארה”ב, את ראש הממשלה יצחק שמיר (שהתמודד והחלים ונפטר שנים רבות לאחר מכן), את השר משה דיין שמת מהמחלה, את בני אמדורסקי, דן בן אמוץ ועוד רבים וטובים (ענת גוב כבר אמרנו….)


המכה הנוראית הזאת לא מפלה בין נשים לגברים, אשכנזים למזרחיים, ערבים ויהודים, עשירים ועניים. כל אילו שמסרבים להיבדק מסכנים את חייהם ללא תירוץ רציני.

אז גם אם לא אהבתם את הוגו צ’אבס אל תגמרו כמוהו.

לסיכום:

חשוב לדעת – המחלה הזאת פוגעת בנשים וגברים, עשירים ועניים, אשכנזים ומזרחיים, ערבים ויהודים. אבל אנו רוצים להדגיש שסרטן המעי הגס ניתן למניעה! 

לצערינו רוב החולים מעולם לא נבדקו , אחרת רובם היו חוסכים מעצמם את הסבל הרב של ניתוח, תרופות , כימותרפיה הקרנות ובמקרים רבים מוות ביסורים רבים. 

אנו קוראים לכם לכו להיבדק בהקדם, הבדיקה במימון קופ”ח והביטוחים המשלימים.  

לפרטים על המחלה, הבדיקות ורשימת מכוני הגסטרו הכנסו לאתר של ‘צו מניעה’ (לחצו כאן)

והצטרפו לדף הפייסבוק שלנו http://www.facebook.com/shlomo.lewkowicz#!/shlomo.lewkowicz

לפרטים ומידע נוסף :

ד”ר שלמה לבקוביץ (לכתיבת מייל לחצו כאן)

‘צו מניעה’ (מלכ”ר) – למניעת סרטן המעי גס (לחצו כאן)

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה