אונקולוגיה

תוצאות מבטיחות לטיפולים חדשים בחולים עם Mantle Cell Lymphoma (מתוך Cancer Control)

למרות שבחולים עם לימפומה מסוג MCL (Mantle Cell Lymphoma) תוצאות הטיפול אינן טובות, גישות טיפול חדשות בשלבים שונים של המחלה הדגימו תוצאות מבטיחות בכל הנוגע לשיעורי ההישרדות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי לימפומה מסוג MCL עדיין אינה ניתנת לריפוי באמצעות גישות כימותרפיות קונבנציונאליות. מנתונים קליניים עדכניים עולה כי בחלק מהחולים מהלך המחלה כרוני/אינדולנטי ואחרים עם מהלך סוער יותר והישרדות קצרה, בדומה למצב בחולים עם לויקמיה חדה.

בסקירה מציגים החוקרים הערכה של המחלה האגרסיבית, כולל האבחנה, האפידמיולוגיה, הפרוגנוזה והטיפול בחולים אלו.

מהנתונים עולה כי הבחנה בין MCL אינדולנטית ו-In Situ MCL חשובה מאחר שעשויה להיות מאתגרת. הערכה מולקולארית זיהתה גנים מועמדים אפשריים להבחנה בין מקרים אינדולנטיים (HDAC11 ו-SOX11). שיפור בפרוגנוזה של MCL צפוי לנבוע מזיהוי מוקדם של מקרים אינדולנטיים יותר ושיטות מודרניות, כולל Rituximab והשתלה אוטולוגית.

חולים צעירים יותר סובלים טוב יותר טיפולים אינטנסיביים, בעוד שטיפול בחולים קשישים או תשושים עשוי להתמקד באחזקה להארכת הפוגה. בחולים עם הישנות של המחלה, חלק מהתכשירים הראו תוצאות מבטיחות, דוגמת Lenalidomide ו-Bortezomib. תרופות חדשות דוגמת PCI37625 ו-CAL-101 נבחנות במחקרים בשלב I ו-II.

לסיכום, למרות שהפרוגנוזה של חולים עם MCL עדיין גרועה, הודגמו תוצאות מבטיחות לגישות טיפול חדשות בשלבים שונים של המחלה על שיעורי ההישרדות.

Cancer Control. 2012;19(3):227-235

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה