אונקולוגיה

משרד הבריאות החל בפרויקט מיגון שמשות בתי החולים במרכז, המיגון יעשה הן בבתי חולים ממשלתיים והן בבתי חולים ציבוריים

פרויקט להתקנת ציפויי מגן על גבי שמשות בתי החולים בעלות כולל של כ-16 מיליון יצא לדרך וצפוי להסתיים בחודשים הקרובים.

משרד הבריאות החל במהלך מיגון שמשות בתי חולים במרכז הארץ, כחלק ממהלך אסטרטגי למיגון מרכזים רפואיים והיערכות לשעת חירום. במסגרת היערכות זאת, הוחלט לשפר את מיגון מעטפת מבני בתי החולים במרכז הארץ כנגד הדף, הנגרם על ידי פיצוץ חומרי נפץ ונפילת ראשי קרב (טילים ופצצות) בסמוך למבנים. ציפויי הביטחון סופגי האנרגיה לשמשות יאפשרו הגנה מפגיעה בחיי אדם והקטנת נזקים לרכוש, כתוצאה מהתנפצות זכוכיות והתפזרות רסיסים.

התקנת הציפויים נעשית על גבי החלונות הקיימים, ללא צורך בהחלפתם ופגיעה בחזיתות המבנים.

בנוסף, החליט משרד הבריאות לשלב בפרויקט המיגון, מהלך של התייעלות אנרגטית מתקדמת. הציפויים שיותקנו על גבי החלונות יהיו ציפויים “משולבים- היברידיים” המשלבים יכולות למיגון וחסכון באנרגיה שיסייעו בהפחתת הוצאות מיזוג אוויר בסדר גודל של מיליוני שקלים בכל שנה, ויאפשרו למשרד הבריאות להחזיר את ההוצאות עבור המיגון תוך 3 שנים בלבד. הציפויים ה”משולבים- היברידיים” יותקנו בחזיתות המבנים הפונות וחשופות לשמש (מזרח, דרום ומערב).

פרויקט המיגון כולל התקנה של כ-100 אלף מ”ר של ציפויי מגן על גבי חלונות ב-28 מרכזים רפואיים ברחבי הארץ, הן ממשלתיים והן ציבוריים. המיגון מבוצע על ידי שתי חברות ישראליות “אל סורג” ו “מגן שמש”.

בברכה,

עינב שימרון – גרינבוים

דוברת משרד הבריאות

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה