אונקולוגיה

במסגרת כנס חווית המטופל במערכת הבריאות הכריז מנכ”ל משה”ב על נוהל חדש לזימון מטופלים למרפאות בבתי החולים , מינהל רפואי

כנס חווית המטופל במערכת הבריאות שיזם משרד הבריאות

במסגרת הכנס הכריז מנכ”ל משרד הבריאות על נוהל חדש לזימון מטופלים למרפאות בבתי החולים.

במסגרת כנס חווית המטופל במערכת הבריאות התכנסו היום מנהלי מערכת הבריאות, לדון בסוגייה המורכבת של חווית המטופל במערכת הבריאות בכל מסגרת הטיפול תוך התעמקות בהתנהלות הנדרשת מצד הצוות הרפואי והניהולי, במטרה לשפר את הדיאלוג בין המטפל למטופל, להעצמת איכות הטיפול.

סגן שר הבריאות ח?כ הרב יעקב ליצמן פתח היום את הכנס  ואמר כי “יש להתמיד בהשקעה לשיפור איכות השירות הרפואי לרווחת ציבור החולים.”

בהתייחס להודעת הסתדרות האחיות על כוונתה לשבות בימים הקרובים אמר סגן שר הבריאות כי הוא ער למצוקת האחיות ויימשכו המאמצים לפתרון, אך עזיבת מחלקות ע?י אחיות אינה צעד ראוי ולא מקובל עליו.

העומסים הצפויים ברובם, הקיימים בימים מסוימים, במחלקות שונות, עקב עונת החורף והעלייה במקרי שפעת, הינם בשליטה וכי השבתת המחלקות אינה הדרך הראויה.

סגן השר הבהיר גם בדבריו כי החלטתו לפטור רופאים ישראלים שלמדו במדינות ה – OECD מבחינת הסמכה בארץ, מהווה פתרון ראוי למחסור הגובר ברופאים וכי יעשה הכל להביא החלטה זו לאישור הממשלה.

עוד ציין כי הרפורמה בתחום הסיעוד שגובשה במשרד הבריאות ותוגש בקרוב לממשלה, תביא לצדק חברתי לאוכלוסיה המבוגרת בישראל ותעשה סוף להתנהלות הבעייתית בתחום הסיעוד כפי שהיא כיום.

מנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ רוני גמזו ציין בכנס כי “הטיפול המקצועי הניתן במערכת הוא בעל איכויות גבוהות, אולם לגבי החוויה השירותית, התחושה לעיתים שונה. משימה זו עומדת לפתחו של כל איש צוות רפואי. “

כנס חווית המטופל שערך משרד הבריאות היום, יהווה כנס ראשון ויהפוך לכנס שנתי במערכת הבריאות בשנים הבאות.

עיקרי  טיוטת הנוהל אשר תועבר להתייחסות בתי החולים וקופות החולים בתוך מספר ימים:

החוזר יכלול סטנדרט לזימון מטופלים למרפאות תוך התמקדות במרפאות החוץ של בתי החולים.

ככלל, אופן זימון התורים יהיה ממורכז (באמצעות ניתוב למרכזיה ) בכל המרפאות והמכונים של בתי החולים לרבות שימוש באתר האינטרנט בתהליך הזימון.

בתהליך הזימון יושם דגש על מסירת פרטים כדלקמן: מועד התור, מיקום התור, ביקור במרפאה, פרטים רפואיים נדרשים (התחייבות) ומידע לגבי דרכי הגעה (רכב, תחבורה ציבורית וכו’…).

עיתוי הזימון באותו יום המרפאות יחוייבו לזימונים מדורגים, ולא בשעה אחידה לכל המטופלים.

בברכה,

עינב שימרון – גרינבוים

דוברת משרד הבריאות

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה