פרופ’ אהוד קוקיה – מנכ”ל הדסה

פרופ’ אהוד קוקיה יכנס מחר (ג’) לתפקיד מנכ”ל הדסה. פרופ’ קוקיה, המנכ”ל היוצא של “שרותי בריאות מכבי”, נבחר לתפקיד בחודש מרץ האחרון על-ידי מועצת המנהלים של הדסה. הוא מחליף את פרופ’ שלמה מור-יוסף שהיה מנכ”ל הדסה במשך 11 השנים האחרונות.

“אני חש את כובד האחריות ההיסטורית שמוטלת עלי, בעמדי בראש מוסד בעל שם עולמי וסטנדרטים יוצאי דופן”, אמר פרופ’ קוקיה. “בכוונתי לסייע להדסה להמשיך בנתיב הצמיחה והפיתוח שנסלל על ידי ידידי ועמיתי, פרופ’ שלמה מור-יוסף. אני סמוך ובטוח, כי ההון האנושי המובחר הקיים בהדסה, ותמיכת ארגון נשות הדסה באמריקה, יאפשרו לי להוביל את הדסה להישגים נוספים בטיפול רפואי, מחקר רפואי וחינוך רפואי”, הוא הוסיף. “עומדים לפנינו אתגרים רבים, והמיידי שבהם הוא השלמת מגדל האישפוז ע”ש דוידסון והפעלתו”, אמר פרופ’ קוקיה.

פרופ’ אהוד קוקיה, 61, משמש בתפקידי ניהול מערכות בריאות מזה 37 שנים. בארבע השנים האחרונות הוא מכהן כמנכ”ל מכבי שרותי בריאות. פרופ’ קוקיה הוא בוגר בית הספר לרפואה על-שם סאקלר באוניברסיטת תל אביב בהצטיינות, ואת התמחותו כגניקולוג עשה בבית החולים שיבא, במקביל להשלמת תואר MA בניהול רפואי באוניברסיטת בן-גוריון.

פרופ’ קוקיה השתחרר מצה”ל בדרגת סגן אלוף, לאחר שפיקד על המרכז לרפואה אווירית בחיל האוויר, והינו בוגר הקורס לרפואה תעופתית של צי ארה”ב בפלורידה. הוא שימש כעמית מחקר באנדוקרינולוגיה ופריון באוניברסיטת מרילנד בבולטימור ארה”ב. לפני תפקידו הנוכחי הוא כיהן כמנהל חטיבת הבריאות של מכבי שרותי בריאות. וקודם לכן שימש כרופא בכיר במחלקת נשים ויולדות בבית החולים שיבא. פרופ’ קוקיה כיהן גם כמרצה באוניברסיטת בן- גוריון ובאוניברסיטת תל אביב ופרסם מאמרים רבים בנושאי פריון, אנדוקרינולוגיה ומדיניות בריאות.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה