אונקולוגיה

האם תוספי סידן וויטמין D מגנים מפני התפתחות סרטן עור? (מתוך J Clin Oncol)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון יוני של כתב העת Journal of Clinical Oncology עולה כי נטילת תוספי ויטמין D וסידן לא בהכרח מגנה מפני התפתחות סרטן עור.

מחקרים קודמים הדגימו קשר הפוך בין צריכת ויטמין D ורמת ויטמין D (מסוג 25-hydroxyvitamin D ) בדם לבין הסיכון לפתח סרטן עור שאינו מלנומה (non-melanoma skin cancer NMSC ) או מלנומה. במחקר זה בדקו החוקרים קשר בין נטילת ויטמין D בשילוב עם סידן לבין התפתחות סרטן עור.

במחקר אקראי, מבוקר-פלצבו זה השתתפו סך של מעל 36,000 נשים לאחר גיל המעבר (גיל 50-79) מתוך Womens Health Initiative . הנשים חולקו באופן אקראי לשתי קבוצות קבוצה אשר נטלה סידן (1,000 מיליגרם של elemental calcium ) בשילוב עם ויטמין D 3 (מינון של 400 יחידות) פעם ביום או קבוצה אשר נטלה פלצבו. החוקרים עקבו אחר המשתתפות במשך 7 שנים בממוצע בשאלת הופעת סרטן עור מסוג NMSC או מלנומה לפי דיווח המשתתפות.

החוקרים לא מצאו הבדל בשיעור הארעות NMSC או מלנומה בין קבוצת הטיפול (יחס סיכון של 1.02, CI 95% 0.95-1.07) לבין קבוצת הפלצבו (יחס סיכון של 0.86, CI 95% 0.64-1.16). בניתוח נתונים לפי תת קבוצות, מצאו החוקרים כי נשים עם סיפור של NMSC בעבר אשר נטלו סידן עם ויטמין D הדגימו סיכון נמוך יותר לפתח מלנומה בהשוואה לנשים אלה אשר נטלו פלצבו (יחס סיכון של 0.43, CI 95% 0.21-0.90). הדבר לא הודגם בנשים ללא סיפור של NMSC בעבר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי נטילת תוספי ויטמין D במינון נמוך יחסית בשילוב עם סידן לא הדגימה ירידה בהארעות סרטן עור מסוג NMSC או מלנומה. אולם, בקרב נשים עם סיפור של NMSC בעבר, תוספי ויטמין D וסידן הדגימו הפחתה בסיכון לפתח מלנומה. כעת מתכננים החוקרים מחקר המשך אשר יתרכז בהשפעה של תוספי ויטמין D בנשים עם סיפור של NMSC בעבר.

J Clin Oncol. June, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה