אונקולוגיה

האם ישנה תועלת להוספת מטפורמין לטיפול בסרטן רירית הרחם? J Clin Endocrinol Metab.)

חוקרים מאנגליה מדווחים כי הוספת מטפורמין עשויה לשמש כתוספת לטיפול כנגד סרטן רירית הרחם, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו במהדורת מרץ של Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי תרופות המשפרות את הרגישות לאינסולין, דוגמת מטפורמין, מצויות בשימוש נרחב לטיפול בנשים עם תסמונת שחלות פוליציסטיות. לא רק שמטפורמין משפיע לטובה על עמידות לאינסולין והיפראינסולינמיה בנשים עם תסמונת שחלות פוליציסטיות, אלא גם מביא לשיפור הביוץ וסדירות המחזור החודשי בטווח הרחוק.

מעבר לדיכוי ייצור סוכר בכבד, למטפורמין השפעה חיובית על רקמות אחרות, כולל רקמת שומן, שריר שלד ואנדותל כלי דם. לאחרונה מצאו חוקרים כי התרופה מעכבת גדילה של תאי סרטן שד.

מדגם המחקר כלל 21 נשים לפני ואחרי קורס טיפול בן שישה חודשים במטפורמין (850 מ”ג, פעמיים ביום). החוקרים השוו בין תוצאות אלו ובין התוצאות בקבוצת ביקורות תואמות. הגיל הממוצע של הנשים שלקחו חלק במחקר היה 28 שנים.

החוקרים מדווחים כי החדירה הייתה קטנה משמעותית בנשים עם תסמונת שחלות פוליציסטיות לאחר שישה חודשי טיפול במטפורמין (p<0.01). יתרה מזאת, נראה כי תאי סרטן התפשטו באופן איטי יותר בשיעור של 25% בנשים אלו.

על-בסיס הממצאים, החוקרים כתבים כי השפעות הטיפול קשורות במסלולי מעבר סיגנאלים של NF-κB, MMP-2/9 ו-Akt ו-Erk1/2, המשפיעים על בקרת תהליכי דלקת, חדירת גידולים וגרורות.

החוקרים מדגישים כי דרושים מחקרים אקראיים ומבוקרים נוספים בנושא.

J Clin Endocrinol Metab. 2011;96:808-816

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה