אונקולוגיה

תוצאות מבטיחות לגישות טיפול משולבות כנגד גידולים ממאירים (מתוך הכנס השנתי ה-102 של American Association for Cancer Research)

נתונים מוקדמים מעידים על תוצאות מבטיחות לשילוב שתי גישות טיפול, לעיכוב מסלולים שונים להתפתחות גידולים ממאירים. במחקר מצאו החוקרים סימנים מוקדמים לפעילות נגד-גידולים בחולים עם גידולים סולידים שקיבלו טיפול משולב במעכבי MEK, GDC-0973, ומעכב PI3K, GDC-0941. שתי התרופות מצויות בשלבי פיתוח.

הטיפול המשולב נסבל היטב והיה דומה ופרופיל הרעילות היה דומה כאשר כל תכשיר ניתן בנפרד.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי שני המסלולים המעורבים RAS/RAF/MEK/ERK ו-PI3K/PTEN/AKT הינם מסלולי העברת סיגנאלים ומעורבים בגידולים רבים. GDC-0973 הינו מעכב סלקטיבי של MEK, המוכר גם כ-MAPKK (Mitogen Activated Protein Kinase Kinase) והינו מרכיב עיקרי במסלול RAS/RAF/MEK/ERK, המעורב בגידולים רבים. מסלול PI3K/AKT/mTOR אחראי על בקרת גדילת תאים והישרדות תאים, ו-GDC-0941 הינו מעכב ספציפי ופוטנטי מאוד של PI3K.

החוקרים ערכו את המחקר בשלב 1b להערכת הבטיחות והפרמקוקינטיקה של שילוב GDC-0973 ו-GDC-0941. המחקר כלל 27 חולים עם גידולים סולידיים מתקדמים, שטופלו ב-GDC-0973 ו-GDC-0941 פעם ביום בחלוקה של 21 ימים ו-7 ימים.

מהתוצאות עולה כי ברוב המקרים, הטיפול המשולב נסבל היטב; מרבית תופעות הלוואי היו בדרגה 1/2. תופעות בדרגה 3 ומעלה היו דומות לממצאים שתוארו במחקרים שהעריכו כל תרופה בנפרד.

תופעות לוואי נפוצות המיוחסות לטיפול ב-GDC-0973 ו/או GDC-0941 היו שלשולים, עייפות, בחילות, פריחה,הקאות, ירידה בתאבון.

מהתוצאות המוקדמות עולה כי הפרמקוקינטיקה של שני התכשירים לא הייתה שונה עם מתן הטיפול המשולב.

עד כה, בחמישה חולים נרשמה ירידה על למעלה מ-10% בנגעי המטרה: 2 חולים עם מלנומה, חולה אחד עם סרטן הערמונית ושני חולים עם NSCLC (Non-Small Cell Lung Cancer).

בנוסף, בשלושה חולים המחלה הייתה יציבה למשך למעלה משישה חודשים.

החוקרים מדווחים כי הטיפול המשולב נסבל היטב, והחוקרים מתכוונים להמשיך ולבחון את הפעילות של התרופות והטיפול המשולב.

מתוך הכנס השנתי ה-102 של American Association for Cancer Research

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה