אונקולוגיה

הורמוני השחלה עשויים לצמצם את הסיכון לסרטן קיבה (מתוך American Journal of Epidemiology)

מאת ד”ר נגה ליפשיץ

מתוצאות מחקר שפורסם ב-4 בנובמבר 2010 ב- American Journal of Epidemiology, עולה כי נמצא קשר בין הורמוני שחלה אנדוגניים ובין ירידה בסיכון לאדנוקרצינומה של הקיבה.

לדברי החוקרים, בעבודות קודמות נמצא קשר בין חשיפה לאסטרוגן כחלק מהמחזור החודשי וטיפול ארוך טווח בגורמים אסטרוגניים, ובין ירידה בסיכון לממאירות של הקיבה.

במחקר הנוכחי הם בדקו נתונים על 335,216 משתתפות בנות 35-70 שנה ממחקר ה- European Prospective Investigation into Cancer and Nutrition (EPIC). הם מדווחים כי לאורך מעקב ממוצע בן 8.7 שנים, אובחנו 181 נשים עם סרטן הקיבה.

25 נשים עברו כריתת שחלות. בהשוואה לנשים שלא עברו כריתת שחלות, נמצא לנשים אלו סיכון מוגבר לסרטן הקיבה (HR 1.79). כמו כן, לנשים שעברו כריתת שחלות ולא נטלו טיפול הורמונאלי חלופי, נמצא סיכון גבוה יותר לסרטן הקיבה (HR 2.25), לעומת נשים שנטלו טיפול הורמונאלי חלופי לאחר כריתת השחלות.

החוקרים מוסיפים כי נמצא קשר בין מספר השנים המצטבר של המחזור החודשי, ובין ירידה בסיכון לסרטן הקיבה (HR 0.55 לנשים בחמישון העליון, לעומת נשים בחמישון התחתון).

לאור התוצאות הם כותבים כי גורמים הורמונאליים שחלתיים עשויים להגן על הנשים מפני סרטן קיבה. עם זאת, בשלב זה לא ברור מהו המנגנון העומד בבסיס הקשר שנמצא.

החוקרים מדגישים כי דרושים מחקרים נוספים בנושא, ולא ניתן להסיק מתוצאות המחקר מסקנות לגבי המלצות טיפוליות.

Am J Epidemiol, 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה