אונקולוגיה

אפוסנס חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם ענקית התרופות רוש: טכנולוגיית ההדמיה המולקולארית של אפוסנס תשמש את רוש בניסויים קליניים בתחום האונקולוגיה

הניסויים יספקו לצדדים מידע לביסוס ביצועי מערכת ה EarliTest בהערכת טיפולים אנטי סרטניים חדשניים

אפוסנס תקבל תשלומים בהתאם להתקדמות בשיתוף הפעולה

ההסכם עם רוש מתווסף להסכם קיים של אפוסנס עם GSK

יורם אשרי מנכ”ל אפוסנס:

“ההסכם משקף את הצורך הרב במערכת ה-EarliTest שלנו להערכת יעילות טיפול אנטי-סרטני, הקיים לא רק במסגרת הטיפול בחולים אלא גם בקרב תעשיית התרופות בעולם”

חברת אפוסנס, המובילה העולמית בפיתוח מוצרים להדמיה ולטיפול על-בסיס יכולת מיקוד באפופטוזיס (מוות תאי), חתמה על הסכם לא בלעדי עם ענקית התרופות רוש (Roche). על פי ההסכם, תוכל רוש לעשות שימוש במערכת ה EarliTest של אפוסנס לצורך הדמיה מולקולארית במסגרת ניסויים קליניים שתבצע רוש להערכת טיפולים חדשים בתחום האונקולוגיה. הנתונים הקליניים של מערכת ה-EarliTest שייאספו במסגרת ניסויים אלו ישמשו גם את אפוסנס לצורך הרחבת היישומים של מערכת ה-EarliTest. רוש תישא במלוא עלות מימון הניסויים ובנוסף תשלם לאפוסנס סכומים שונים שנקבעו בהסכם.

מערכת ה-EarliTest של אפוסנס עושה שימוש בסמן המולקולארי (ML-10) ומאפשרת זיהוי מוקדם של תהליכי אפופטוזיס באמצעות סורקי PET והתאמת טיפול אישי (Personalized Medicine) לחולה. המערכת מאפשרת זיהוי מוקדם של תגובות לטיפול ומהווה צורך קליני בעולם האונקולוגיה בכלל ובשוק הרפואה המותאמת אישית בפרט להאצת תהליכי פיתוח תרופות. המערכת של אפוסנס מאפשרת קבלת תגובה מהירה ומוקדמת על ההשפעות של טיפולים אנטי סרטניים במימד הביולוגי.

ההסכם עם רוש הינו הסכם שיתוף פעולה שני עליו חותמת אפוסנס לשימוש במערכת ה-EarliTest, לאחר שחתמה בעבר על הסכם לא בלעדי עם ענקית התרופות GSK, גם הוא לצורך שימוש במערכת לצורך הערכת תרופות אונקולוגיות בפיתוח.

אפוסנס עורכת שני ניסוים קליניים (Phase 2b) במערכת ה-EarliTest. הניסויים הרבמרכזיים נערכים בארה”ב כחלק מתהליך קבלת אישור ה-FDA. אחד הניסויים צפוי להסתיים ב-2011.

מנכ”ל אפוסנס, יורם אשרי, מסר כי “הסכם שיתוף הפעולה עם רוש, המובילה העולמית בתחום האונקולוגיה, מהווה עדות נוספת לעניין הרב הקיים בקרב ענקיות התרופות בעולם לשימוש בפלטפורמה הטכנולוגית של אפוסנס בהדמיה מולקולארית לצורך זיהוי מוקדם של תגובות והשפעות של טיפולים אנטי סרטניים בניסויים קליניים. מערכת ה-EarliTest נועדה לאפשר הערכה מהירה של תגובה לטיפול, בעיה אשר אין לה מענה באמצעים הקיימים. מדובר בצורך של ממש לא רק עבור החולים, אלא גם לטובת פיתוח תרופות בתחום הסרטן”. 

אודות אפוסנס

אפוסנס מפתחת מוצרים לאבחון ולטיפול במגוון מחלות על-בסיס פלטפורמה טכנולוגית ייחודית המאפשרת זיהוי וקישור לתאים ורקמות בתוך הגוף, הנמצאים בתהליך של מוות תאי מבוקר (אפופטוזיס). אפופטוזיס הוא אחד התהליכים החשובים בביולוגיה וקיים ברוב המחלות. מוצרי החברה בתחום האבחון כוללים הדמיה מולקולארית (Molecular Imaging) של אפופטוזיס, ואת מערכת ה-EarliTest. בתחום התרופות, עוסקת החברה בפיתוח תרופות מונחות על-בסיס הפלטפורמה הטכנולוגית שלה. במסגרת זו החברה מפתחת במשותף עם חברת טבע תרופות מונחות לסרטן המבוססות על תרופות אנטי-סרטניות גנריות העוברות הנחייה ממוקדת באמצעות מולקולות אפוסנס. לאחרונה החליטה טבע על מעבר התוכנית לשלב שני שבו תשקיע עד 9 מיליון דולר נוספים. בכוונת החברה להרחיב את פעילות פיתוח התרופות למחלות נוספות, בנוסף לתחום הסרטן.

לחברה שורה של הסכמי הפצה ושיתופי פעולה עם חברות מובילות שונות, בין היתר עם IBA, החברה המובילה בעולם בתחום ההפצה של סמנים להדמיה מולקולארית באמצעות PET, במסגרתו ישתפו החברות פעולה בהפצה עולמית של מוצר אפוסנס להדמיה מולקולארית של אפופטוזיס; ועם GSK, הסכם לא-בלעדי לשימוש GSK במערכת ה-EarliTest לצורך הערכת תרופות אונקולוגיות בפיתוח.

אפוסנס נוסדה ב 1996 בהשקעה ראשונה של ברגל השקעות במחקר ופיתוח (בשליטת יעקב גוטנשטיין ואלכס פסל). מאז השקיעו בחברה בין היתר קבוצת פדרמן, מודגל-טק, חברת טבע, J&J, פונטיפקס (בראשות אלי הורביץ, המכהן גם כיו”ר אפוסנס משנת 2002), מדיטק, DOCOR, JP MORGAN, כלל ביוטכנולוגיה, טכנורוב, הפניקס ובנק לאומי. החברה הונפקה בחודש יוני השנה בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

נמסר על ידי יח”צ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה