אונקולוגיה

לקראת חודש המודעות לסרטן השד, פיליפס בבשורה לנשים בישראל: טכנולוגיה מתקדמת לאבחון סרטן השד החלה להיות מיושמת בישראל

בכנס בריאות האישה של פיליפס הוצגה לראשונה

טכנולוגית האלסטוגרפיה: בדיקת אולטרסאונד לאבחון סרטן השד המצמצמת את הצורך בבדיקת ביופסיה, אשר תיושם בקרוב בבית החולים איכילוב במסגרת פיילוט

ד”ר ריצ’ארד בר, מומחה לאבחון סרטן השד המופיע ברשימת   BEST DOCTORS OF AMERICA: “הערכתנו היא כי בעוד שנים בודדות ניתן יהיה להפחית את מספר הנבדקות באמצעות ביופסיה בכ- 50%, הודות לבדיקת האלסטוגרפיה”.

לקראת חודש המודעות לסרטן השד שיחול באוקטובר, חברת פיליפס יוצאת בבשורה לנשים בישראל; טכנולוגיה מתקדמת לאבחון סרטן השד החלה להיות מיושמת בישראל. המדובר בבדיקה המכונה “אלסטוגרפיה” – בדיקת אולטרסאונד לאבחון סרטן השד המצמצמת את הצורך בבדיקת ביופסיה. שיטת האבחון החדשה הוצגה לרופאים מקצועיים במסגרת כנס בריאות האשה של פיליפס שנערך בשבוע שעבר ב”וילה” בגני התערוכה בתל אביב.

בדיקת האלסטוגרפיה תיושם בעתיד הקרוב בבית החולים איכילוב בתל אביב, במסגרת פיילוט שמטרתו הפחתת מספר הבדיקות באמצעות ביופסיה בקרב נשים, כאשר האחרונה נחשבת לבדיקה מתערבת ובלתי נעימה.

בכנס נכחו רופאים בכירים וכן אריאל איקן, מנכ”ל חטיבת הרפואה בפיליפס ישראל, Juan Van Dongen, מנכ”ל חטיבות פיליפס באפריקה וישראל שהגיע במיוחד עבור הכנס, וכן ד”ר ריצארד בר, רופא מומחה בתחום אבחון סרטן השד, אשר נבחר על ידי ארגון BEST DOCTORS IN AMERICA כאחד מהרופאים המוערכים והטובים ביותר בארה”ב לשנים 2007-2010.

אריאל איקן, מנכ”ל חטיבת הרפואה, פיליפס ישראל: “באופן מסורתי, בדיקה לגילוי סרטן השד, מתבצעת על ידי ממוגרפיה, אך קשה מאוד לאתר באמצעותה גידול אצל נשים בעלות רקמות דחוסות או שומניות מסביב לשד. לכן, בדיקת אלסטוגרפיה לשד נחשבת לאפקטיבית יותר ולנוחה יותר הן למטופלת והן לרופא המאבחן.

תחום ה-ULTRASOUND ELASTOGRAPHY הנו תחום חדש בארץ ובעולם. מטרתו העיקרית היא צמצום פעולות הביופסיה בשד. האלסטוגרפיה מבצעת מעין “דחיסה וירטואלית” של רקמת השד על ידי היצמדות לפעימות הלב ולנשימה של הנבדקת, ולאחר מכן מבצעת השוואה בין הרקמות השונות. התוצאות מופיעות לאחר מכן על גבי מסך, ומציגות תמונות של רקמות וכן השוואה בין תנועת הרקמות מבחינת האלסטיות שלהן”.

עוד אמר אריאל איקן בכנס: “נושא בריאות האישה מהווה נקודה מרכזית עבורנו ולכן בחרנו להקדיש לנושא לא רק יום שלם, אלא פיתוח של מכשור חדשני שיוכל לסייע לאוכלוסיית הנשים לגילוי מוקדם של המחלה ואף למנוע בדיקות נוספות, שאינן נעימות עבור המטופל ושיכלו להיחסך ממנו”.

Juan Van Dongen, מנכ”ל חטיבות פיליפס באפריקה וישראל: “חברת פיליפס העולמית, שמה לה כמטרה לפתח ולחדש בתחום הרפואה והטכנולוגיה הרפואית. אנו מבינים את הפוטנציאל הגלום בשוק הישראלי ולכן אנו רואים חשיבות, מחד, ליישם את הטכנולוגיות החדשניות של פיליפס בישראל ומאידך לבדוק ולאתר באופן תמידי אפשרויות לשיתופי פעולה עם חברות ישראליות כדוגמת הרכישה האחרונה של חברת CDP, חברת הבת של “מדטכיניקה” הישראלית.”

ד”ר ריצ’ארד בר: “כיום בארצות הברית, אחת מכל חמש בדיקות ביופסיה לגילוי סרטן השד מתגלה כחיובית. התוצאה היא שנשים נשלחות לבדיקת ביופסיה – בדיקה פולשנית ומכאיבה שלא לצורך. באמצעות בדיקת האלסטוגרפיה, ניתן להפחית את הצורך בבדיקת הביופסיה בחצי.

ד”ר בר הסביר כי ההבדל בין בדיקת האלסטוגרפיה לבדיקת הממוגרפיה הוא בשימוש בגלי קול: “לעומת גלי אור בהם עושים שימוש במסגרת בדיקת הממוגרפיה, בבדיקת האלסטוגרפיה אין חשש מקרינה”.

ד”ר בר הוסיף ואמר כי כיום עושים שימוש בבדיקת האלסטוגרפיה ככלי עזר בלבד, ובתחום עדיין קיים פוטנציאל עתידי רב.

אודות פעילות פיליפס בתחום הרפואה:

פיליפס מקיימת בישראל פעילות מחקר ופיתוח, ייצור ושיווק של מוצרי מדיקל ובין השאר מפתחת ומייצרת בישראל טכנולוגיית CT ותחנות עבודה למערכות דיאגנוסטיות נוספות. מרכז הפיתוח של פיליפס בארץ מעסיק מאות עובדים באזור הצפון (חלקם אלסינט לשעבר), ולישראל משקל חשוב בפעילות המחקר והפיתוח הגלובאלית של פיליפס.

פיליפס מדיקל, כחלק מהחברה הבינלאומית, מקדמת עקרונות של בריאות וסגנון חיים ומתמקדת בשיפור חיי האוכלוסייה, והיא מעסיקה ברחבי העולם מעל 30 אלף עובדים ב- 100 מדינות. רווחיה של פיליפס מדיקל בשנת 2009 הסתכמו ב-7.8 מיליארד אירו.

עיקרי פעילותה של מחלקת הבריאות והרפואה בפיליפס:  35% – פיתוח ומכירה של מכונות הדמיה, 25% – מתן שירותים כלליים בתחום הרפואה והבריאות, 15%- יצירת פתרונות לטיפול בריאותי בבית, 15% – פיתוח מערכות בריאות קליניות, ו- 10% – סיפוק מידע על טיפולים בריאותיים ומידע.

בריאות האישה היא מרכז הליבה והפוקוס עבור פיליפס מדיקל, מתוך שאיפה לשפר את איכות החיים של נשים ברחבי העולם על ידי בחינה של צרכי גופן בכל שלב התפתחותי בחייהן.

אודות רויאל פיליפס אלקטרוניקס

רויאל פיליפס אלקטרוניקס מהולנד הינה חברה מגוונת ומובילה עולמית בתחומי הבריאות, התאורה, ומוצרי צריכה ואיכות חיים, שמתמקדת בשיפור חייהם של בני אדם באשר הם באמצעות חדשנות בלתי פוסקת. פיליפס משלבת טכנולוגיה ועיצוב לתוך מוצרים, פתרונות, ושירותים תחת המותג המחייב “פשוט הגיוני”. פיליפס מעסיקה כ-116,000 עובדים בלמעלה מ-60 מדינות ברחבי העולם. עם מחזור מכירות של 23 מיליארד יורו בשנת 2009, פיליפס הינה מובילה עולמית במערכות רפואיות בתחומי הדימות וניטור מטופלים, בפתרונות תאורה חסכוניים באנרגיה, וכן בטווח רחב של מוצרי צריכה וסגנון חיים, ביניהם טלוויזיות דקות בטכנולוגיות שידור מתקדמות, מוצרי טיפוח חשמליים, מוצרים לבית ועוד. חדשות ועדכונים נוספים מפיליפס, תוכלו למצוא בקישור www.philips.com/newscenter.

 נמסר על ידי יח”צ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה