אונקולוגיה

מחידושי שבוע ביומד ישראל 2010: מקטעי חלבון ישמשו לעיכוב חלבונים המעודדים התפתחות סרטן

חברת ידע, הזרוע המסחרית של מכון ויצמן למדע, תציג במסגרת שבוע ביומד ישראל 2010, שייערך ב-14-16 ביוני בתל אביב, טכנולוגיה חדשה שפותחה במכון, המאפשרת עיכוב סלקטיבי של כניסת חלבוני בקרה לגרעין התא תוך שימוש במקטעי חלבון (פפטידים). תנועת חלבונים המשמשים כפקטורי גידול לתוך גרעין התא הינה שלב חיוני בוויסות תהליכים תאיים חיוניים, כמו חלוקה והתמיינות. תהליכים אלה יוצאים מכלל שליטה בהתמרה סרטנית, בה התא עובר חלוקה מואצת ללא בקרה מתאימה. מניעת הכניסה לגרעין של פקטורי הגידול עשויה לעצור את אותות החלוקה המתמדת שהתא מקבל ולעכב את תהליך הגידול הסרטני.

לדברי פרופסור רוני זגר, ראש קבוצת המחקר המבצעת את הפרויקט, לטכנולוגיה זו יש יתרון על פני טכנולוגיות אחרות בתחום, מכיוון שהיא אינה מעכבת את הימצאות החלבון בתא, דבר שעלול להביא לפידבק שלילי, אלא מתמקדת במניעת מעבר של אותו החלבון אל תוך הגרעין, שם הוא פעיל בתהליכי הגידול. אספקט שונה של אותה המצאה הינו הדבקת הרצף שזוהה כאחראי על המעבר לגרעין למולקולות נוספות, דבר שעשוי להגביר את חדירתן לגרעין.

בין היישומים הצפויים להמצאה החדשה: טיפול בסרטן ע”י פפטידים שימנעו מעבר חלבונים המעודדים טרנספורמציה סרטנית לגרעין וכן שימוש במנגנון שזוהה כאחראי לחדירת חלבונים לגרעין לשם כניסה לגרעין של מולקולות אחרות.

ידע, מכון וייצמן למדע

ידע היא הזרוע המסחרית של מכון ויצמן למדע. ידע אחראית על מסחור ההמצאות ותוצאות המחקרים המדעים של מדעני המכון לחברות שיפתחו מוצרים לתועלת הציבור הרחב. בשנים 2007-2008 הגישה ידע למעלה מ-100 בקשות פטנטים חדשות וחתמה על יותר מ-50 הסכמי רישיון ואופציה עם חברות מסחריות. המצאות של מדעני מכון ויצמן כלולות במוצרים רבים בשוק, כולל התרופות קופקסון (טבע), רביף (מרק-סרונו) וארביטוקס (אימקלון ומרק סרונו).

שבוע “ILSI– ביומד ישראל 2010″ הוא האירוע המרכזי השנתי של תעשיית מדעי החיים בישראל. השבוע כולל כנס מקצועי בינלאומי בהשתתפות מיטב המומחים (מנכ”לים ובכירי חברות מתחום הביו-פארמה והמיכשור הרפואי, מדענים וחוקרים, יזמים, חוקרים, מעצבי דעת קהל בתחום, מנהלי קרנות הון סיכון ומשקיעים פרטיים) מהארץ ומהעולם, ותערוכה, המציגה את החידושים החמים ביותר. “ILSI– ביומד ישראל 2010″,  שזכה להכרה בינלאומית ונחשב לכנס השני בגודלו בעולם – אחרי ארה”ב, ייערך בין ה-14 ל-16 ביוני בדיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.

לאתר האירוע

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה