אונקולוגיה

רוב המטופלים החולים בסרטן קיבה לא עוברים הערכה הולמת של בלוטות הלימפה (מתוך Cancer)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת נובמבר של Cancer, עולה כי למרות שההערכה הולמת של בלוטות הלימפה קשורה עם הישרדות יותר טובה במטופלים החולים בסרטן קיבה, ברוב המקרים ההערכה אינה הולמת.

גרורות לבלוטות הלימפה הן ממצאים פרוגנוסטים חשובים בסרטן קיבה מנותח הניתן לריפוי, אך רוב המחקרים מצאו, שמנתחים ופתולוגים נכשלים להשיג אפילו חלוקה בסיסית לשלבים של בלוטות הלימפה של מטופלים עם סרטן קיבה.

במחקר הנוכחי החוקרים בדקו היענות להנחיות Cancer/Union Internationale Contre le Cancer לקביעת השלב של הגידול הסרטני והקורולציה שלו עם הישרדות כוללת בכמעט 11,000 מטופלים עם סרטן קיבה, שעברו ניתוח להסרתו.

רק 29% מהמטופלים עברו הערכה הולמת של בלוטות הלימפה, כולל 27% מהמטופלים לפני שההנחיות שונו ו-33.1% מהמטופלים לאחר שההנחיות שונו. הסבירות לעבור הערכה הולמת של בלוטות הלימפה השתנתה פי 3 מאזור לאזור.

חציון הישרדות כוללת היה הכי ארוך (33 חודשים) עבור אזור עם אחוז הכי גבוה של הערכה הולמת של בלוטות לימפה (53%), אך החציון היה רק 17 חודשים עבור אזור עם אחוז הכי נמוך של הערכה הולמת של בלוטות לימפה (19.7%).

לאחר ריבוד של המטופלים על פי שלב AJCC, ההישרדות הכוללת הייתה גבוהה יותר משמעותית בקרב מטופלים, שעברו הערכה הולמת של בלוטות הלימפה.

למרות שהסיכויים לעבור הערכה הולמת של בלוטות הלימפה עלתה בהתאם שנת הניתוח, השיעור המדהים של דירוג לא הולם לשלבים ממשיך, למרות ניסיונות AJCC לשיפור.

לסיכום, חינוך של פתולוגים, כירורגים ואונקולוגים יכול לשפר הערכה הולמת של בלוטות לימפה וכתוצאה מכך יכול לשפר את הטיפול הניתן למטופלים החולים בסרטן קיבה ואת ההישרדות הכוללת שלהם.

Cancer 2006;107:2143-2152

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה