נוירוכירורגיה

נוירולוגים קוראים לאוכפי חוק להפסיק עם תפיסות בצוואר (JAMA Neurol)

במהלך שנת 2020 חלה סערה על-רקע מותו של ג’ורג’ פלויד בידיו של שוטר וכעת, במאמר דעה שפורסם בכתב העת JAMA Neurology קוראים מומחים לאסור על השימוש בתפיסות בצוואר וטוענים כי על נוירולוגים להשמיע את קולם בנושא.

המומחים מסבירים כי המדע והעדויות בספרות הרפואית אינם תומכים בשימוש בתפיסות צוואר בכל צורה, אשר עלולים להוביל לסיבוכים רפואיים ולתמותה, גם כאשר מפעילים לחץ קל מאוד.

מחלקות משטרה ברחבי הארצות הברית מתירות לשוטרים להשתמש באמצעים המכוונים לצוואר בכדי להביא לאובדן הכרה או חוסר יכולת להתנגד, אלו כוללים אחיזת חנק (הפעלת לחץ ללחיצת דרכי האוויר), או הפעלת לחץ על שני צידי הצוואר להגבלת זרימת הדם למוח.

המומחים מסבירים כי כ-70% מהדם למוח זורם דרך עורקי התרדמה; 600-700 מ”ל דם זורם דרך עורקים אלו בכל דקה. עוד הם מדגישים כי דקה אחת ללא זרימת חמצן למוח עשויה להוביל לאובדן 1.9 מיליון תאי עצב.

מעבר לאירוע מוחי, הפסקת אספקת החמצן למוח עלולה לגרום למגוון סיבוכים, כולל נזק מוחי, פרכוסים והפרעות קצב לב. לחץ על עורקי התרדמה עשוי לגרום להינתקות נגע טרשתי בעורק התרדמה וחתיכות קטנות עשויות לטייל למוח וגם לגרום לאירוע מוחי.

לחץ עשוי גם לגרום לדיסקציה או קרע של כלי הדם של הצוואר, עם סיכון להתפתחות שבועות מאוחר יותר. לאור העיכוב במהלך הזמנים, החולים ואנשי צוות רפואי מתקשים לקשר בין האירוע המוחי ובין אירוע החנק.

למרות שבמשטרה טוענים כי הטכניקות להגבלה המתמקדות בתפיסת הצוואר הן בטוחות מבחינה רפואית. מנקודת המבט של נוירולוגים, טענה זו שגויה לחלוטין והם אינם מאמינים כי ישנה דרך בטוחה ללחוץ על עורקי התרדמה.

הכותבים מבקשים לאסור לחלוטין את הטכניקות המבוססות על לחץ על עורקי התרדמה. לכל הפחות, הם מעוניינים בשקיפות רבה יותר ותיעוד של תדירות השימוש בטכניקות אלו והתוצאות בעקבות אחיזות אלו, כולל מוגבלות ותמותה.

המומחים מתעקשים על שימוש בטכניקות שאינן כוללות תפיסות הצוואר. האימונים הנוכחיים מתמקדים באופן לא-פרופורציונאלי בשימוש בכלי נשק וטכניקות הגנה, על-פני טקטיקה להרגעה. הם מקווים כי מחלקות משטרה ברחבי המדינה יעדיפו ויגבירו אימונים לטכניקות להרגעת המצב.

JAMA Neurol. Published online December 28, 2020.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה