נוירוכירורגיה

תוצאות סקר גולשי אי-מד על ההתפתחויות המשמעותיות ביותר ברפואה בעשור האחרון : והזוכה במקום הראשון הוא …

לפני שבוע, עם סיום העשור הקודם, ביקשנו מכם להשתתף בסקר שבו ניתן היה לבחור את 3 ההתפתחויות הרפואיות החשובות ביותר בעשור האחרון מתוך רשימה של 11 מועמדות.  למעלה מ-120 מכם השתתפו בסקר.

התוצאות לפניכם :

כפי שניתן לראות הזוכה במקום הראשון הוא הטיפול האימונותרפי בסרטן שנבחר ע”י כ-63% מהמשתתפים, ולאחריו טיפולים המתבססים על התאמה אישית/גנטית עם כ-60% .

הרחק מאחור במקום השלישי הגיע השימוש במדפסות תלת מימד לתכנון וביצוע ניתוחים והשתלות עם 32% , ובמקום הרביעי (המכובד..) התרופות נוגדות הקרישה הפומיות החדשות (NOAC) עם 28% .

התרופות החדשות לסוכרת ממשפחת ה-GLP-1 וה-SGLT2 מגיעות למקום החמישי עם 26% , והשימוש בגישה צינתורית להחלפת מסתמים (TAVR) במקום השישי עם 24% .

שאר המועמדות קיבלו כל אחת פחות מ-20% : במקום ה-7 ניתוחים באמצעות רובוטים (19%) , ובמקום ה-8 שימוש באינטליגנציה מלאכותית לאיבחון ובחירת טיפול (16%).

בשלושת המקומות האחרונים נמצאות הדמיות מתקדמות כולל תלת מימד במקום ה-9 (10%) , במקום ה-10 שימוש בטלה-רפואה (9%) ואפליקציות מבוססות הנחיות במקום ה-11 (7%) .

מה אפשר ללמוד מתוצאות אלה ? אולי שפריצות הדרך בטיפול התרופתי (אימונותרפיה, מותאם אישי, נוגדי קרישה ונגד סוכרת) מקבלות בקרב הקהילה הרפואית את החשיבות והמשמעות הרבה ביותר, בעוד שהחידושים הטכנולוגיים הקשורים לניתוחים והדמיות מוערכות פחות מבחינת חשיבות והשפעה.  נראה שיש לכך היגיון שכן האפקט המיטיב של תרופות מבחינת יכולת השיפור בתוצאים הבריאותיים, כולל תמותה כנראה גדול ומשמעותי יותר הן מבחינת היקף השימוש הפוטנציאלי והן מבחינת האפקט הטיפולי.

מעניין איך ייראה הסקר שנערוך, יש לקוות, בעשור הבא… ובהזדמנות זו תודה לכל מי שהשתתף.  

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה