פנימית

הסיכון הקרדיווסקולרי של חולי סכרת מסוג 2 גבוה יותר בנשים מבגברים (מתוך Diabetes Care)

ממחקר שנערך לאחרונה עולה כי נשים עם סכרת מסוג 2 ניצבות בפני סיכון גבוה יותר למחלה קרדיווסקולרית מאשר גברים עם סכרת מסוג 2. המחקר פורסם בכתב העת Diabetes Care.

החוקרים בחנו האם מין נקבה קשור למחלה קרדיווסקולרית, מחלה צרברווסקולרית, מחלת עורקים פריפריים ולמוות, וזאת באופן שאינו תלוי בגורמי סיכון קרדיווסקולריים מוכרים המיוחסים לסכרת מסוג 2.

המחקר עקב אחר 46 גברים ו-21 נשים עם סכרת. המשתתפים היו בעלי לחץ דם תקין אולם עם מיקרואלבומינריה. החוקרים ציינו כי במהלך תקופת מעקב ממוצעת הנמוכה במעט מ-5 שנים, 8 נשים (38.1%) ו-6 גברים (13.4%) הגיעו לשלב הסיום.

החוקרים דיווחו כי לנשים הייתה סבירות גבוהה פי 3.19 מגברים לפתח מחלה קרדיווסקולרית. אחרי תיקון עבור גיל, לחץ דם, אינדקס מסת הגוף (BMI) דיסליפידמיה, עישון והפרשת אלבומין בשתן, הסיכון גדל לפי 6.4, ותיקון שכלל רטינופתיה הגדיל את הסיכון לפי 8.23.

החוקרים הסיקו, לדבריהם, שמין נקבה מהווה גורם סיכוי בלתי תלוי למחלה מאקרווסקולרית ולמוות באוכלוסיית המחקר של חולי סכרת מסוג 2 עם לחץ דם תקין ומיקרואלבומינריה.

החוקרים סיכמו באומרם כי מחקר נוסף דרוש בכדי להבהיר במלואה את הפתוגנזה של סיכון מוגבר זה בנשים עם סכרת מסוג 2, וזאת מכיוון שבשלב זה עדיין לא נמצאו אינדיקטורים לסיכון שמבחינים בין נשים עם סיכון גבוה לנשים עם סיכון נמוך למחלה קרדיווסקולרית.

לידיעה המלאה ממדסקייפ

Diabetes Care 2006;29:1851-1855.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה