דרבפואטין יעיל כטיפול באנמיה במטופלים עם אי ספיקת לב (ACC)

תוצאות ממחקר בשלב השלישי, יכולות להביא להרחבה של ההתוויה של דרבפואטין אלפא (ARANESP), כך שתכלול גם מטופלים עם אי ספיקת לב. התוצאות הוצגו בכנס ה- 55 של הקולג’ האמריקאי לקרדיולוגיה (ACC).

אנמיה היא סיבוך שכיח של אי ספיקת לב והיא קשורה בתחלואה ותמותה מוגברות. עם זאת, התווית של דרבפואטין אלפא, שניתנת כטיפול לאנמיה, כוללת אזהרה כנגד מתן של התרופה למטופלים עם אי ספיקת לב או מחלת כלי דם, מכיוון שהדבר עלול להחמיר את המחלה.

במחקר השתתפו 165 מטופלים עם אי ספיקת לב סימפטומטית (NYHA II-IV) ואנמיה (Hb 9.0-12.5 גרדל). המטופלים הוקצו אקראית לטיפול בדרבפואטין במינון 0.75 מגקג או במינון 0.50 מג או לטיפול בפלצבו, פעם בשבועיים, במשך 26 שבועות. רמת ההמוגלובין אליה כיוונו, היתה 14.0 גרדל.

החוקרים מדווחים, שרמת ההמוגלובין השתפרה במידה דומה בשתי קבוצות הטיפול, בקצב של 0.05 גרדל בשבוע. גם מרחק ההליכה ב- 6 דקות השתפר בקבוצות הטיפול בהשוואה לקבוצת הפלצבו. בנוסף, איכות החיים בקבוצות הטיפול היתה טובה יותר מאשר בקבוצת הפלצבו, אך ההבדל לא היה מובהק.

בראיון למדסקייפ אומר אחד החוקרים, שבין 20-30% מהמטופלים הסובלים מאי ספיקת לב, סובלים גם מאנמיה. תוצאות מחקר זה מראות, שאנמיה הקשורה לאי ספיקת לב, מגיבה לטיפול בדרבפואטין כמו אנמיה בכל מצב אחר.

הערת מערכת: בימים הקרובים נציג סרטון של הרצאה ודיון בהשתתפות פרופ’ סילברברג, פרופ צבעוני וד”ר ווקסלר, הדנים באפשרות לטיפול באריתרופואטין בחולי אי ספיקת לב אנמיים.

לידיעה המלאה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה