צריכה מוגברת של מוצרי חלב מפחיתה את הסיכון ללקות בשבץ ובמחלת לב (J Epidemiol Community Health)

תוצאותי של מחקר שפורסם לאחרונה מעידות כי ניתן להפחית את הסיכון ללקות בשבץ ולחלות במחלת לב בקרב גברים מבוגרים יחסית, באמצעות צריכה של יותר מ-187 מ”ל של חלב ביום.

במחקר השתתפו 665 גברים בגילאי 45-59 שנים מאזור South Wales. במסגרת המחקר נבדק משקלם של המשתתפים ונערך מעקב אחר צריכת המזון השבועית שלהם במהלך 20 שנים, בכדי לבחון את שכיחותם של ארועים קרדיווסקולרים. התוצאות מעידות כי בקרב גברים שצריכת החלב שלהם עמדה על הערך החציוני ומעלה (187 מ”ל חלב ביום) נמצאה ירידה בשיעור של 48% בסבירות להתרחשות שבץ איסכמי ובשיעור של 12% להתרחשות ארוע קרדיווסקולרי, בהשוואה לגברים שצרכו כמויות קטנות יותר של חלב. אולם, שיעור התמותה הכללית בשתי הקבוצות נמצא בר-השוואה.

לתקציר הידיעה

J Epidemiol Community Health 2005; 59: 502-505

תגובות רוצה להצטרף לדיון?

אין תגובות עדיין. היה הראשון להגיב!

מאמרים

חשיבותו של ליווי רוקחי במטופלים לאחר אוטם שריר הלב (J. Pharm. Pract)

חשיבותו של ליווי רוקחי במטופלים לאחר אוטם שריר הלב (J. Pharm. Pract)

מערכת האתר
מערכת האתר
אין תגובות|05/06/2024

ליווי וחינוך פרטני על ידי רוקחים עשוי לשפר את ההקפדה על נטילת והבנת התכלית בנטילת תרופות קרדיו-וסקולריות, כך עולה ממחקר שפורסם ב-Journal of Pharmacy Practice and Research. הביא לפרסום יהונתן ניסן בהמלצתו של פרופ’ שוורצברג

כניסת צוות רפואי

הכניסה לאתר מותרת אך ורק לצוות הרפואי

לקבלת קוד אימות לנייד ולמייל, יש למלא את כתובת המייל ואת מספר הטלפון שלך

עדיין לא נרשמת? באפשרותך לבצע רישום כאן