תוצאות ביניים ממחקר ה- ARTS II מראות עדיפות ל- PCI על פני ה- CABG

נתוני ביניים העולים ממחקר ה- ARTS II אחרי שנתו הראשונה, הוצגו בכנס של הקולג’ האמריקאי לקרדיולוגיה לשנת 2005. הנתונים מראים יתרון ל- PCI עכשווי על פני CABG, באוכלוסייה של חולים עם מחלה המערבת מספר כלי דם (multivessel disease).

במחקר ה- ARTS II, נערכת השוואה בין טיפול עכשווי ב- PCI לבין האוכלוסייה שטופלה ע”י CABG במחקר ה- ARTS הראשון. נמצא כי ל- PCI יש יתרון משמעותי בהישרדות הכללית, בשכיחות של אירועים קרדיו-ווסקולריים ובשכיחות של אוטם לבבי. עד עתה נמצאו שיעורים דומים של הישרדות חופשייה מאירועים לבביים ואירועים (MACCE).

החוקרים מסבירים, כי לפי מחקר ARTS II ישנן שתי סיבות עיקריות להעדפה של PCI על CABG: בטיחות רבה יותר ויעילות רבה יותר. לפי החוקרים, החולים שנבדקים במחקר ה- ARTS II הם בעלי מאפיינים דומים לכ- 60%-70% מהחולים המועמדים לביצוע PCI.

לפי רופא בכיר שדיבר בכנס, הכנסת הסטנטים משחררי התרופה השפיעה רבות על התמותה ועל שיעור האוטמים. סטנטים אלו הפכו את ה- PCI ליעיל יותר מאשר ניתוחי ה- CABG. הוא הוסיף כי על אף שמחקר ה- ARTS II אינו אקראי, התוצאות העולות ממנו הן בעלות חשיבות רבה.

לפי החוקרים, מכיוון שהסטנטים משחררי התרופה נחשבים היום יעילים באותה מידה כמו ניתוחי ה- CABG הפולשניים יותר, מספר החולים בהם האופציה הניתוחית מועדפת הולך וקטן. החולים בהם יש עדיפות לניתוח, הם אלה הסובלים ממספר גדול של לזיות (יותר מ- 3). קבוצת חולים נוספת בה מועדפת האופציה הניתוחית, היא של חולים עם חסימות מלאות כרוניות.

התוצאות שהוצגו בכנס אירופאי ב- 2004, לגבי התוצאות מהמחקר אחרי 30 יום ואחרי חצי שנה, היו דומות לתוצאות שהוצגו כעת.

לידיעה המלאה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה