פנימית

חוסר באבץ קשור בהתפתחות של סרטן בוושט (Journal of the National Cancer Institute)

לפי מחקר חדש עולה, כי חוסר באבץ קשור בסיכון מוגבר להתפתחות קרצינומה קשקשית של הוושט (ESCC). ESCC הוא סוג של סרטן וושט, לעיתים קטלני, עם היארעות של כ- 7000 מקרים בשנה. החוקרים השתמשו בשיטה חדשנית למדידה של ריכוז האבץ ברקמת הוושט. השיטה כוללת הקרנה של דגימה מהוושט והערכה של אורכי הגל החוזרים. לדברי החוקרים, שיטות כמו מדידה של האבץ בדם או של כמות האבץ הנצרכת, אינן מדויקות מספיק.

במחקר נלקחו דגימות של רקמת וושט, מאנשים הגרים באיזור בסין, בו האוכלוסייה נמצאת בסיכון גבוה ל- ESCC. באיזור זה בסין, האנשים צורכים כמות קטנה יחסית של בשר (מכיל אבץ) וכמות גדולה של דגנים מלאים (מונעים ספיגה של אבץ). נלקחו דגימות מ- 60 אנשים שלקו ב- ESCC ומ- 72 אנשים ללא המחלה ששימשו כביקורת.

נמצא כי הריכוז הממוצע של האבץ היה נמוך יותר באנשים שפיתחו ESCC לעומת אנשים שלא פיתחו את המחלה. בחלוקה לרבעונים לפי ריכוז האבץ נמצא, כי לאנשים ברבעון עם ריכוז האבץ הנמוך ביותר, היה סיכון גבוה פי 5 להתפתחות של ESCC, מאשר אנשים ברבעון עם ריכוז האבץ הגבוה ביותר.

לפי החוקרים, ממצאים אלה מצביעים על קשר בין ריכוז האבץ ובין התפתחות של ESCC. עם זאת, צריך עדיין להראות את הקשר, באוכלוסייה שאינה סובלת מחוסר משמעותי באבץ. החוקרים מאמינים, כי השיטה שפיתחו למדידת האבץ, היא שיטה יעילה שתוכל לשמש גם לאלמנטים אחרים.

Journal of the National Cancer Institute, 2005; February 16, 2005, 97(4).

לידיעה המלאה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה