פנימית

הנשמה בלתי חודרנית בלחץ חיובי לא מביאה להפחתה בשיעור הנזקקים לרה-אינטובציה (N Engl J Med)

אינטובציה חוזרת לאחר אקסטובציה והפסקה של הנשמה מלאכותית, אינה נדירה וקשורה בשיעורי תמותה גבוהים. חוקרים מספרד ביקשו לבדוק אם קיים יתרון לשימוש ב-  noninvasive positive pressure ventilation (NIPPV), במניעת הצורך ברה-אינטובציה.

המחקר, שנערך ב- 37 מרכזים ב- 8 מדינות, כלל 221 חולים שעברו אקסטובציה אלקטיבית לאחר 48 שעות לפחות של הנשמה מלאכותית, ואשר סבלו מכשל נשימתי ב- 48 השעות שלאחר הפסקת ההנשמה.

114 חולים חולקו אקראית לקבלת NIPPV דרך מסיכה, ו- 107 חולים לטיפול תרופתי מקובל. המחקר הופסק לפני סיומו לאחר שניתוח ביניים הצביע על כך שאין יתרון ב- NIPPV בהשוואה לטיפול תרופתי, ושיעור האינטובציה החוזרת עמד על 48% בשתי הקבוצות.

בנוסף נרשם שיעור גבוה יותר של תמותה ביחידה לטיפול נמרץ בקבוצת ה- NIPPV, 25% בהשוואה לשיעור תמותה של 14% בקבוצת הטיפול התרופתי. זמן החציון מתחילת הכשל הנשימתי ועד האינטובציה עמד על 12 שעות בקבוצת ה- NIPPV, ועל שעתיים ו- 30 דקות בקבוצת הטיפול התרופתי.

יתכן כי שיעור התמותה המוגבר בקבוצת ה- NIPPV היה קשור בזמן הממושך יותר עד לביצוע אינטובציה חוזרת, על רקע סיבות דוגמת איסכמיה לבבית, עייפות שרירים, אספירציות וכד’, כותבים החוקרים. סיבות אפשריות לחוסר התועלת ב- NIPPV כוללות חוסר ניסיון של הצוות בשימוש בטכניקה, התזמון של התחלת ההנשמה, והרכב קבוצת המדגם, הם מוסיפים.

N Engl J Med. 2004;350:2452-2460, 2512-2515

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה