טיפול נמרץ

אב טיפוס חדש של קוצב לב ללא לידים נטען חלקית מפעימות הלב (AHA)

אב טיפוס לקוצב לב ללא לידים הממיר את פעימות הלב למתח חשמלי ומייצר 10.9% מהאנרגיה הדרושה לגירוי פעימות הלב נמצא כרגע בניסויים ויוצג במפגשים המדעיים הקרובים של איגוד הלב האמריקאי (AHA) 2023 בפילדלפיה.

לפי החוקרים, אם ניתן יהיה להגדיל את כמות האנרגיה המנוצלת מהלב על מנת להפעיל טוב יותר את הסוללה של קוצב הלב והמכשיר יהיה בטוח ויעיל בבני אדם, גרסה עתידית של מכשיר זה יכולה להציע את היתרונות של קוצב ללא לידים ללא החסרונות הפוטנציאליים של החלפת סוללה.

“יש לנו אב טיפוס מהדור הראשון שקוצר 10% מהאנרגיה הדרושה להפעלת פעימות הלב הבאות ואנחנו ממשיכים לשפר מספר אלמנטים במכשיר שלנו – חומר, צורה והרכבה – כדי לפחות להביא את יעילות הניצול הזו ל-20% לפני שנתחיל לעסוק ברצינות במערכות עם חברות מכשור רפואי קיימות”, סיכם החוקר הראשי בצוות המחקר.

הוא הוסיף כי “יש לנו דרך ארוכה לעבור. המחקר לא התייחס לאנרגיה שקוצב לב דורש כדי לנטר את פעימות הלב ולהעביר ממצאים בחזרה לקוצב הלב. בנוסף, לא ברור אם המכשיר יהיה בטוח ויעיל באנשים”.

“זה רעיון חכם ומעניין, כי כשהלב מתכווץ הוא מייצר אנרגיה מכנית שאפשר להפוך אותה לאנרגיה חשמלית כדי להפעיל את הקוצב”, אמר קנת א. אלנבוגן, פרופסור לקרדיולוגיה בבית הספר לרפואה ב-VCU שהיה שותף למחברים של ההנחיות בנושא הערכה וניהול של חולים עם ברדיקרדיה ועיכוב בהולכה לבבית, שלא היה מעורב במחקר זה, ל-theheart.org.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה