טיפול נמרץ

חשיבות רבה לתמיכה סירקולטורית מהירה בחולים עם דלקת שריר הלב (מתוך הצהרת ה-AHA)

בהצהרה מדעית חדשה מטעם ה-American Heart Association ממליצים המומחים להפנות בשלב מוקדם חולים צעירים ללא פרופיל סיכון קרדיווסקולארי אופייני, המצויים בסיכון לפתח הלם קרדיוגני, מאחר ואבחנה מוקדמת וטיפול במקרים של דלקת פולמיננטית של שריר הלב (Fulminant Myocarditis) עשויים להציל את חיי החולים.

ההמלצה החדשה פורסמה בכתב העת Circulation ונתמכה ע”י ה-Heart Failure Society of America וכן ע”י ה-Myocarditis Foundation.

המסר הוא כי כאשר מטפלים בחולים צעירים עם תמונה של הלם קרדיוגני מוקדם, בהם ניתן לשלול במהירות מחלה כלילית או מחלת מסתם, יש לחשוב על המשאבים הזמינים במונחים של תמיכה סירקולטורית או השתלת לב באותו אזור. העברת החולים לעיתים קרובות מתבצעת מאוחר מדי, כאשר החולים כבר פיתחו כשל רב-מערכתי.

בשנת 2012 הראו הכותבים כי 87% מהחולים הללו שקיבלו טיפול גישור עם מכשיר LVAD (Left Ventricular Assist Device) שרדו ללא השתלת לב. מחקרים אחרים מאז אישרו את שיעור ההחלמה הגבוה עם תמיכה סירקולטורית מלאה לזילוח איברי המטרה בזמן התאוששות הלב.

בחלק מהמקרים של דלקת פולמיננטית של שריר בתיווך מערכת החיסון ייתכן גם צורך בטיפול אימונו-מודולטורי מותאם לפתוגנזה.

למרות שמדובר בתופעה נדירה, עם כ-22 מקרים לכל 100,000 חולים ברחבי העולם בשנה, זו מופיעה לרוב באנשים צעירים ובריאים יחסית, עם מערכת חיסון תקינה, הפונים או מאובחנים בשלב מאוחר לאחר שניצלו את כל מאגרי הגוף.

בהקשר זה, בהצהרה מציעה המומחים לשקול אפשרות של דלקת שריר הלב בחולים צעירים עם מה שנראה כמו מחלה לבבית חדשה (דוגמת אי-ספיקת לב חדשה), אך ללא גורמי סיכון אופייניים ובאלו עם היסטוריה של זיהום נגיפי לאחרונה בדרכי נשימה עליונות או בדרכי העיכול. כמו כן, יש לשקול זאת בכל חולה בהלם, אי-יציבות חשמלית, או התפתחות מהירה של הפרעות הולכה כמו הרחבת קומפלקס QRS או הארכת מקטע PR.

העברת החולים הינה חלק מרכזי במוסדות ללא יכולות תמיכה רפואית וניתוחית בחולים עם אי-ספיקת לב מתקדמת, כולל ניסיון בטיפול בדלקת שריר הלב.

המומחים מאמינים כי זיהוי החולים הללו והשלמת בדיקות אבחנתיות והתערבות טיפולית בשלב מוקדם צריכים לשמש כמדד מעקב אחר איכות הטיפול ולשקול הגבלת הטיפול בחולים אלו למרכזים אזוריים שהוצעו בהצהרה קודמת מטעם ה-AHA בנושא הלם קרדיוגני.

מתוך הצהרת ה-AHA

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה